Mercedes Sprinter pierwszej generacji zadebiutował w 1995 roku. Teraz niemiecki producent wprowadza na rynek trzecie pokolenie tego vana. Nowy samochód zadebiutował w nowym centrum logistycznym Mercedes-Benz na wyspie Mercator w Duisburgu.

Reklama
Mercedes / Daimler AG “ Product Communica

Pod względem wyglądu Sprinter III nawiązuje do modeli osobowych z gwiazdą na masce. Stał się bardziej dystyngowany, szczególnie w wersji osobowej. A jeśli chodzi o kształt całego auta, to nie ma co spodziewać się rewolucji - tu rządzą prawa rynku i Mercedes nie mógł sobie pozwolić na konflikt z firmami produkującymi zabudowy na potrzeby sprintera. Mówiąc wprost, gdyby niemiecka marka choć o centymetr przesunęła w podwoziu np. otwór do mocowania chłodni wówczas podwykonawca miałby ogromny problem.

Mercedes / Daimler AG - Product Communicati

Mercedes nowego Sprintera oferuje w pięciu odmianach nadwoziowych - kupujący mają do wyboru furgon, tourer, podwozie, autobus lub kabinę do zabudowy jako typy zabudowy. Przewidziano też trzy konfiguracje napędu. W efekcie, po uwzględnieniu różnych możliwości adaptacji konstrukcji szoferki, długość nadwozia, tonażu, wysokość przestrzeni ładunkowej i wyposażenia można skonfigurować ponad 1700 różnych wersji pojazdu. Przynajmniej tak twierdzą projektanci. Maksymalna ładowność wynosi 17 m3, przy obciążeniu do 5,5 tony.

Mercedes / Daimler AG - Product Communicati

Sprinter wjeżdża na rynek wspomagany przez nowe sieciowe usługi Mercedes PRO. W połączeniu z zupełnie nowymi systemami multimedialnymi MBUX (Mercedes-Benz User Experience) stanowią ukłon w stronę firm logistycznych i transportowych. Jak to działa? Mercedes PRO connect połączy menedżera floty ze wszystkimi pojazdami i kierowcami. W ten sposób umożliwia zarządzanie zleceniami w trybie online, a informacje o aucie takie jak np. lokalizacja, poziom paliwa lub terminy przeglądów, mogą być pozyskiwane niemal w czasie rzeczywistym.

Mercedes / Daimler AG - Product Communicati

Wraz z wejściem na rynek Mercedes PRO connect wprowadzonych zostanie osiem dostępnych fabrycznie pakietów obejmujących zagadnienia dotyczące floty, pojazdu, kierowcy oraz usług lokalizacyjnych. Wśród nich rozwiązania umożliwiające np. nadzór nad pojazdem i operacjami, które wykonuje, komunikację z flotą, zarządzanie eksploatacją, a także cyfrowy dziennik kierowcy.

Reklama
Mercedes / Daimler AG “ Product Communications Mercedes-Benz Vans

Wśród bardziej przyziemnych rozwiązań dbających o bezpieczeństwo jazdy i pracy jest m.in. samoczyszcząca kamera cofania, pokazującą obraz w lusterku wstecznym, pakiet Parking z widokiem 360 stopni oraz czujniki deszczu ze zintegrowanym systemem wycieraczek Wet Wiper (płyn jest rozprowadzany na szybę wprost z pióra wycieraczki).

Mercedes / Daimler AG “ Product Communications Mercedes-Benz Vans

Jednak prawdziwa rewolucja zaszła w układach napędowych montowanych pod karoserią Sprintera. Do napędu na tył oraz 4x4 dołączył nowy system napędu na przednią oś. Rezygnacja z długiego wału napędowego sprawiła, że pojazd przednionapędowy może przewieźć ładunek cięższy o 50 kg w porównaniu do wariantu z napędem na tylne koła. Brak tylnego dyferencjału pozwolił zaprojektować niższy o 80 mm dolny próg załadunkowy - dzięki temu łatwiej jest np. wchodzić do ładowni z pakunkami.

Mercedes / Daimler AG - Product Communicati

Razem z napędem na przednie koła producent wprowadza dwie nowe skrzynie. Automatyczna 9-biegowa przekładnia hydrokinetyczna jest pierwszą tego typu w segmencie dużych samochodów dostawczych. Konstruktorzy poza ekonomicznym spalaniem podkreślają niski poziom hałasu oraz wyjątkowy komfort jazdy. Z kolei nowy 6-biegowy manual ma działać precyzyjnie i bez drażniących wibracji lewarka.

Mercedes / Daimler AG - Product Communicati

Nowego Sprintera już można zamówić w niemieckich salonach Mercedesa. Najtańszy wariant kosztuje od 19 990 euro (bez VAT).

Mercedes / Daimler AG - Product Communicati
Mercedes / Daimler AG - Product Communicati