Wartość inwestycji niemieckiego koncernu oszacowano na niemal 3,4 mld zł (około 800 mln euro). Nowy zakład ma składać się z działu budowy karoserii, lakierni oraz działu montażu. Teren fabryki VW obejmuje 220 ha - czyli tyle co powierzchnia 300 boisk piłkarskich. Przy pełnym wykorzystaniu możliwości produkcyjnych pracować tu będzie 3 tys. osób. Volkswagen przewiduje, że możliwości produkcyjne nowej fabryki craftera wyniosą 100 tys. samochodów rocznie. Taśmy powinny ruszyć w drugiej połowie 2016 r.
Jak już informowaliśmy niemiecki koncern przez kłopoty związane z aferą silnikową postanowił zrewidować swoje zamiary na przyszłość.
Zapytaliśmy rzecznika prasowego Volkswagen Poznań o najbliższe plany VW związanie z Polską. Czy spodziewane są zwolnienia? Czy zmniejszono produkcję samochodów i silników w związku z obecną sytuacją? Co z inwestycjami VW w Polsce - m.in. nową fabryką craftera - czy będzie przesunięcie w czasie lub zawieszenie budowy?
- Jeśli chodzi o sytuację w koncernie, to nie komentujemy jej - powiedziała dziennik.pl Dagmara Prystacka, rzecznik prasowy Volkswagen Poznań. - Natomiast jeśli chodzi o naszą inwestycję we Wrześni, to pragniemy podkreślić, ze budowa modelu crafter we Wrześni ma bardzo duże znaczenie dla marki VW Samochody Użytkowe i z tego powodu inwestycja będzie realizowana zgodnie z planem - zapowiedziała Prystacka.
Nowy samochód przechodzi właśnie testy drogowe. Podczas prób nie obeszło się bez strat - to widać na wideo.