Wszystko dzięki technologii NanoPro-TechTM - to ona gwarantuje niższy współczynnik oporów toczenia poprzez ograniczenie utraty energii podczas pracy opony. Nowy wzór bieżnika charakteryzuje się połączonymi klockami i cienkim żebrem, które zwiększają obszar kontaktowy z podłożem i ulepszają wyniki hamowania na mokrym.

Możliwości? Ecopia EP150 ma o 15 proc. zmniejszone opory toczenia (w porównaniu do obecnych produktów Bridgestone w tym samym rozmiarze). Dzięki temu guma jest średnio o 3 proc. bardziej oszczędna w zużyciu paliwa i pozwala zredukować emisję dwutlenku węgla (CO2) o kolejne 3 proc.

Ecopia EP150 pasuje do kompaktów i aut klasy średniej z obręczami od 14 do 16 cali, o profilu od 55 do 70. W sprzedaży od 2010 roku.

Opony Ecopia zostały użyte po raz pierwszy w samochodach elektrycznych w 1991 roku w Japonii. Przygotowały one grunt pod opony do ciężarówek i autobusów serii Ecopia M881 i Ecopia R221, które pojawiły się na rynku zamienników w 2002 roku. W 2005 roku Bridgestone Japonia zaprezentował oponę Ecopia M812 do lekkich ciężarówek, a w kwietniu 2008 roku oponę Ecopia EP100 do samochodów osobowych.

W Europie, w 1999 roku Volkswagen zamontował opony o niskich oporach toczenia Bridgestone B381 Ecopia w 3-litrowej wersji samochodu osobowego Lupo, a następnie w Audi A2. W 2008, miejski samochód Toyota IQ opuścił fabrykę na oponach Ecopia EP25. W kwietniu 2009 roku w Europie Bridgestone wprowadził gamę przyjaznych środowisku opon klasy premium, Turanza ER300 Ecopia.