Pierwszy wyścig wygrał Alain Menu za kierownicą Chevroleta. Po kwalifikacjach Szwajcar w lotnym starcie miał pole position. Do końca ani na chwilę nie oddał prowadzenia. Tym samym Menu zaserwował nam powtórkę z rozrywki - rok temu w tym samym miejscu tryumfował w identycznym stylu. Drugi dojechał Andy Priaulx z BMW. Podium uzupełnił Yvan Muller za kierownicą leona TDI.

Jednak nie obeszło się bez walki. Na drugim kółku, na zakręcie Lisboa Robert Huff w błękitnym lacetti zaatakował BMW Andego Priaulx. Bezskutecznie - Chevrolet z siódemką lekko uderzył w barierę. Przez to Huff stracił trzecią pozycję i do rywalizacji powrócił jako piąty - minęli go dwaj kierowcy Seta Rickard Rydell i Yvan Muller.

Dwa kółka później po awarii silnika leona TDI, którym ścigał się Rydell, Yvan Muller wskoczył na trzecią lokatę. Francuz utrzymał miejsce aż do finiszu - jednak nie miał łatwego życia, na jego błąd tylko czekali Farfus i Huff. Gabriele Tarquini, wicelider klasyfikacji kierowców, ukończył wyścig jako siódmy - tym samym pożegnał się z szansami na tytuł mistrzowski.

Drugi wyścig także był pełen zwrotów akcji. Z pierwszego pola wystartował James Thompson za kierownicą hondy accord. Brytyjczyka naciskali Augusto Farfus i Gabriele Tarquini.

Na ósmym okrążeniu rozpoczęła się czarna seria. Thompson wylądował na bandzie - dla niego było już po zawodach. Z pecha kierowcy Hondy skorzystał Farfus i objął prowadzenie w stawce. Szczęście Brazylijczyka nie trwało zbyt długo - w jego BMW urwało się koło. Chwilę później na poniewierające się części wjechał Tarquini i uszkodził swego leona. Alain Menu z Chevroleta odpadł po kontakcie z barierą.

W drugim wyścigu najwięcej szczęścia z trójki Chevroleta miał Robert Huff, który jako pierwszy przeciął metę. Tym samym dał dublet dla błękitnej marki na ulicach Makao. Podium uzupełnili Yvan Muller (Seat) i Andy Priaulx (BMW).

Huff jest trzecim kierowcą w generalce 2008 r., o trzy punkty wyprzedził schodzącego mistrza świata Andego Priaulx.

W sezonie 2009 cała trójka (Alain Menu, Nicola Larini i Robert Huff) będzie walczyć za kierownicą nowego, wyścigowego chevroleta cruze, który zastąpi lacetti. Przez cztery lata wyścigowy chevrolet lacetti zaliczył 14 wygranych, 37 razy plasował się na podium i zdobył w sumie 652 pkt. w klasyfikacji producentów. Pośród tych 14 zwycięstw, dwukrotnie trzej kierowcy Chevroleta zajmowali całe podium. Osiem pole position i dziewięć najszybszych okrążeń wyścigu dopełniają statystyki Chevroleta w mistrzostwach świata FIA WTCC.

>>>Chevrolet z innej bajki!

Podsumowując. Seat jest mistrzem świata konstruktorów w serii WTCC - Hiszpanie zapewnili sobie ten tytuł już przed rundą finałową w Chinach. Jak widać wyścigówki z turbodieslem nie dały sobie w kaszę dmuchać. Właśnie za kierownicą leona TDI Yvan Muller, sięgnął po tytuł mistrza świata w wyścigach samochodów turystycznych. Rok temu zabrakło mu niewiele - był drugi w klasyfikacji końcowej.

"Z rocznym opóźnieniem w końcu udało mi się zdobyć tytuł w Makao. Porażki pamięta się długo, a o zwycięstwach szybko się zapomina. Myślę jednak, że ten dzień zapamiętam bardzo dobrze. Aby zostać mistrzem, trzeba być konsekwentnym kierowcą, ale trzeba mieć także zaplecze w postaci zespołu, który da zawodnikowi szansę na walkę o zwycięstwo. Chciałbym podziękować wszystkim kolegom-kierowcom i całemu zespołowi Seata, ponieważ zawsze ściśle współpracowaliśmy, czego owocem były kolejne postępy. To dzięki temu mogliśmy wygrać.” - powiedział Yvan Muller, aktualny mistrz świata.

Francuski kierowca, mający na koncie trzy zwycięstwa i kolejne pięć miejsc na podium w trakcie całego sezonu, jest pierwszym reprezentantem swojego kraju, który zdobył tytuł mistrza świata FIA w wyścigach torowych od 1993 r.Tym samym Andy Priaulx, trzykrotny mistrz świata, został zdetronizowany, a BMW nie obroniło tytułu w kategorii producentów.

Najlepsza 10 końcowej klasyfikacji generalnej WTCC:

1. Yvan Muller (Seat) – 114 pkt.,

2. Gabriele Tarquini (Seat) – 88 pkt.,

3. Robert Huff (Chevrolet) – 87 pkt.,

4. Andy Priaulx (BMW) – 81 pkt.,

5. Rickard Rydell (Seat) – 77 pkt.,

6. Augusto Farfus (BMW) – 63 pkt.,

7. Jörg Muller (BMW) – 60 pkt.,

8. Jordi Gene (Seat) – 56 pkt.,

9. Alain Menu (Chevrolet) – 54 pkt.,

10. Félix Porteiro (BMW) – 51 pkt.

W klasyfikacji konstruktorów mistrzem jest Seat (326 pkt). Za hiszpańską marką stoi BMW (274 pkt). Trzeci na podium Chevrolet zdobył 238 pkt. Ostatnia w zestawieniu zakończyła sezon Honda z dorobkiem 60 pkt.

Tak było na ulicach Makao - zapraszamy na krótkie relacje wideo.

Sezon 2009 wyścigów FIA WTCC rozpocznie się 8 marca na brazylijskim torze Autodromo Internacional de Curitiba.