Do rzeczy! Najtańsza wersja Essentia z benzynowym trzycylindrowym silnikiem 1.0/65 KM kosztuje 35,5 tys. zł. Na pokładzie ABS, wspomaganie kierownicy, dwie poduszki powietrzne, instalacja do montażu audio (odtwarzacz CD/MP3 ze sterowaniem z kierownicy kosztuje 2 tys. zł), system mocowania fotelika dziecięcego ISOFIX.

Bogatszy wariant Enjoy to Essentia plus fikuśny obrotomierz w stylu budzika, komputer pokładowy, centralny zamek sterowany pilotem, elektrycznie regulowane szyby przednie i lusterka boczne, radio CD/MP3 ze sterowaniem z kierownicy, tylna kanapa dzielona asymetrycznie (60/40), światła przeciwmgłowe.

Ceny? Z silnikiem 1.0 od 39,5 tys. zł; z szesnastozaworowym benzynowcem 1.2/86 KM od niemal 42 tys. zł (tylko z tym silnikiem Opel oferuje 4-biegowy automat - auto jest droższe o 3 tys. zł). Jedyny turbodiesel 1.3/75 KM kosztuje od 49,5 tys. zł.

>>>Zobacz, jak jeździ nowa agila

Do wariantu Enjoy można zażyczyć sobie klimatyzację manualną (2200 zł). Jeśli ktoś uzna że wygląd nowej agili jest mało szarmancki, to powinien zafundować autku Pakiet Style (1900 zł) - zestaw zawiera skórzaną kierownicę, przyciemniane tylne szyby i 15-calowe felgi aluminiowe.

Pakiet Bezpieczeństwo - system kontroli stabilności toru jazdy ESP i poduszki boczne producent oferuje do obu wersji (2200 zł).

Agila II, podobnie jak bliźniaczy suzuki spalsh, jest produkowany w węgierskiej fabryce Suzuki w Esztergomie. Poprzednia generacja (razem z modelem suzuki wagon) była wytwarzana w zakładach General Motors Manufacturing Poland w Gliwicach.

Nową agilę Opel maluje w siedmiu wesołych kolorach, a kabinę zdobi jedna z czterech kombinacji tapicerki. Auta już można oglądać, dotykać i testować…