Jakiś czas temu Toyota ogłosiła, że 1,5 mln jej samochodów na całym świecie, zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych i Japonii, może mieć problem z wyciekiem płynu hamulcowego.

Japoński producent samochodów wezwie do warsztatów 750 tys. samochodów w Stanach Zjednoczonych, 582 tys. w Japonii, 60 tys. w Chinach i 50 tys. w pozostałych krajach azjatyckich oraz 50 tys. w Europie i 30 tys. w Australii.

Wreszcie doczekaliśmy się wieści z polskiej centrali japońskiego koncernu. Toyota Motor Poland Company powiadomiła Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że niektóre samochody Lexus (dokładne dane poniżej), mogą nie być bezpieczne dla użytkowników.
Chodzi o modele Lexus GS300 (wyprodukowane między 28 września 2004 r. a 9 grudnia 2005r.), lexus IS250 oraz IS220d (28 września 2004 r. - 9 grudnia 2005 r.) i lexus RX300 (10 lutego 2003 r. - 22 listopada 2005 r.).

Toyota informuje, iż w przypadku niezastosowania w samochodzie płynu hamulcowego zawierającego związki polimerowe, które smarują elementy układu hamulcowego, istnieje możliwość, że gumowy element uszczelniający znajdujący się w tylnej części pompy hamulcowej, może być zbyt suchy i w trakcie przemieszczania się tłoka pompy może ulec zniekształceniu. Jeżeli to zjawisko wystąpi, może dojść do niewielkiego wycieku płynu hamulcowego. Awaria sygnalizowana jest automatycznie zapaleniem się kontrolki układu hamulcowego.

Problem ten na rynku polskim dotyczy 487 egzemplarzy samochodów marki Lexus model: GS300, IS250, IS220d i RX300 wyprodukowanych w Japonii (numery VIN niżej).

>>>Zobacz listę numerów VIN - LEXUS

Jednak to jeszcze nie koniec kłopotów kierowców czytaj dalej>>>


Jednak to jeszcze nie koniec kłopotów z autami tej luksusowej marki bowiem niektóre samochody Lexus GS300 ponownie mogą nie być bezpieczne dla użytkowników ale z jeszcze innego powodu…

Toyota przyznał się, że podczas otwierania wlewu paliwa, na skutek zmiany ciśnienia wewnątrz zbiornika, podstawa pompy paliwowej ulega niewielkiemu przemieszczeniu. Podczas tego przemieszczania, ze względu na zbyt małą elastyczność przewodów elektrycznych znajdujących się wewnątrz zbiornika, przemieszczeniu ulegają również konektory w złączu elektrycznym.

W konsekwencji może dojść do uszkodzenia połączenia konektorowego i do samoczynnego wyłączenia się silnika oraz braku możliwości jego ponownego uruchomienia.

Problem ten na rynku polskim dotyczy 106 egzemplarzy samochodów marki Lexus GS300 wyprodukowanych w Japonii od 28 września 2004 r. do 28 lutego 2006 r., (numery VIN niżej).

>>>Zobacz listę numerów VIN - LEXUS GS300

W każdym z opisanych przypadków przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele wadliwych aut zostaną powiadomieni listownie lub telefonicznie o problemie i zaproszeni się na bezpłatną naprawę wadliwego elementu.