Toyota wprowadzi aurisa - trzy- i pięciodrzwiowego hatchbacka - podobno ma być solidny, jak żadna toyota do tej pory. Nie zapomnieli też o kompaktowym sedanie, ten zachował legendarną nazwę - corolla - i będzie produkowany w Turcji. Lexus, prestiżowa marka Toyoty, przyjedzie z nową limuzyną LS600h - hybryda benzynowego silnika 5.0 V8 i napędu elektrycznego. Łączna moc 450 KM. Skoda zacznie sprzedawać kolejne wcielenie polskiej królowej wśród maluchów, czyli drugą wersją fabii. Poza tym pojawią się roomster i octavia w uterenowionym wydaniu scout.

Fiat także nie zasypuje gruszek w popiele. Po chudych latach jest nadzieja na odrodzenie świetności marki z Italii. Wszystko dzięki nowemu bravo i wskrzeszonej z martwych 500-ce (będzie produkowana w Tychach), ta ostatnia musi stać się przebojem porównywalnym do pierwowzoru z lat 1957-75. Dodatkowo Włosi wystartują z sedici (kompakt z napędem na cztery koła) i nowym sedanem linea. Także małe firmy mają na co czekać - zbliża się dostawcze scudo - młode i gotowe do ciężkiej pracy. Luksusowa Alfa Romeo i Lancia wysilą się na nowe silniki czy limitowane serie swoich modeli. Dlaczego zmieniać coś, co jest ładne...

General Motors stawia na emocje. Opel wzbogaci się o zaostrzoną corsę OPC i wystrzałowego GT - 260 konny roadster z elektrycznie składanym materiałowym dachem. Będzie też coś bardziej przyziemnego - astra sedan i terenowa antara (następca frontery). Saab na 60. urodziny produkcji samochodów wypuści w świat jubileuszowe edycje 9-3 i 9-5 z fabrycznym wzmocnieniem wersji turbobenzynowych. Chevrolet lacetti i epica dostaną 2-litrowego turbodiesla.

Ford chce skusić nowiutkim mondeo - nowocześniejszym, bardziej sportowym i z rodowodem filmowym - "Casino Royale". Pojawi się też odmłodzony C-MAX. Plany zapowiadają SUV-a, kolejna generację fiesty czy nowego ka - sympatyczne autko ma powstawać w Tychach razem z fiatem 500.

Renault to nowe twingo i laguna. Należąca do Francuzów Dacia zacznie sprzedawać logana MCV - van dla ludu, za bardzo rozsądne pieniądze.

Volkswagen uszczęśliwi nas odmłodzoną limuzyną phaeton i wygładzonym touaregiem. Nowości są znacznie ciekawsze - golf variant (kombi), passat R36 i tiguan (mniejszy brat touarega). Audi błyśnie R8 - supersamochodem, który ma walczyć z ferrari i czteroosobowym coupe A5. Do nich dojadą nowe wersje Q7, A3, A6, A4, RS6. Porsche to zmodernizowany cayenne i delikatnie podretuszowana 911 z mocniejszymi silnikami uzbrojonymi w bezpośredni wtrysk benzyny i dwusprzęgłową przekładnię DSG.

Lew Peugeota również ryknie donośnie - zupełnie nowy 308 zastąpi kompaktowego 307. Mały 207 pojawi się jako zgrabne coupe-cabrio i praktyczne SW (kombi). Użytkowy expert to bliźniak fiata scudo i citroena jumpy. Nie inaczej jest z terenowym 4007, u citroena to c-crosser - oba pojawią się w 2007 roku.

Honda zawyje wysokoobrotowymi silnikami ostrzejszych civiców. Type s i type r są tuż za rogiem. Nazwa CR-V to już legenda, a trzecia generacja japońskiego SUV-a powinna ją solidnie wzmocnić.