Jak zapewniają ludzie ze Skody silnik łączy ekologiczne właściwości, bez konieczności rezygnacji z dobrych osiągów. Nowy motor 1.2 TSI spala w trybie mieszanym 5,7 l paliwa na 100 km dzięki czemu jest obecnie najbardziej ekonomiczną jednostką napędową dostępną dla octavii. Na dodatek silnik spełnia normę Euro 5 - emisja spalin wynosi 114 g CO2/km.

Napęd to jeden z owoców "downsizingu" silników jaki panuje od jakiegoś czasu także u Skody… Mniejsze jednostki z turbodoładowaniem potrafią spalać znacznie mniej paliwa przy osiągach porównywalnych lub przewyższających paliwożerne silniki o ogromnych pojemnościach.

>>>Nowa skoda yeti wreszcie za złotówki!

Przypominamy, że wcześniej czeski producent zastosował ten silnik w modelu Yeti. Zdaniem konstruktorów 175 Nm maksymalnego momentu obrotowego (w zakresie 1550-4100 obr./min), sprawia, że motor dobrze sprawdza się zarówno w mieście, jak i na autostradzie. Opcjonalnie silnik można połączyć z sześciobiegową przekładnią ręczną lub siedmiobiegową automatyczną skrzynią biegów DSG.

>>>DSG - zobacz jak działa słynny automat

"Jesteśmy dumni z naszego najmniejszego pod względem pojemności silnika, ponieważ zapewnia idealne połączenie supernowoczesnych technologii, ekonomicznego spalania i ekologicznej jazdy. To zaawansowana technologicznie jednostka, która oferuje doskonałe właściwości jezdne w każdych warunkach." - powiedział Eckhard Scholz, członek zarządu Škoda Auto odpowiedzialny za rozwój technologiczny.

>>>Skoda Superb kombi już za złotówki!

Fabryka w Mladá Boleslav rozpoczęła produkcję tego silnika w 2009 roku. W 2010 roku Czesi planują osiągnięcie produkcji na poziomie 1000 jednostek dziennie. Obecnie taśmy produkcyjne fabryki każdego dnia opuszcza 2800 różnych jednostek napędowych. Poza produkcją silnika 1.2 TSI, w zakładzie wytwarzany jest silnik 1.2 HTP w dwóch wersjach oraz odbywa się montaż końcowy jednostki 1.4 MPI. Ponadto, produkuje się tam turbo diesle 1.4 TDI, 2.0 TDI oraz 2.0 TDI Common Rail.