Volkswagen pracuje nad polo R WRC trzeciej generacji - robota wre od lata 2015 roku, gdy Międzynarodowa Federacja Samochodowa FIA ogłosiła nowe przepisy obowiązujące w najwyższej lidze rajdowej świata. Teraz konstrukcja nowej broni, której VW użyje do obrony tytułu mistrzowskiego, wchodzi w końcową fazę.

Nadwozie stało się szersze o 50 mm, masa własna spadła o 25 kg a silnik osiąga 380 KM - to podstawowe dane rajdowego polo na sezon 2017. Wzrost mocy o 62 KM uzyskano dzięki zwiększeniu średnicy zwężki z dotychczasowych 33 do 36 mm. Do przeniesienia na koła momentu obrotowego będzie można wykorzystywać elektronicznie sterowany centralny mechanizm różnicowy.

Nowe auto charakteryzują większy spoiler z tyłu i szersze zderzaki z przodu. Maksymalna długość nadwozia wynosi teraz 3900 mm, masa własna zmniejszyła się z 1200 do 1175 kg.

Wiadomo, że wygląd nowej rajdówki VW jeszcze znacznie się zmieni do chwili rozpoczęcia sezonu podczas Rajdu Monte Carlo w styczniu 2017 roku. A tymczasem Volkswagen po trzech zwycięstwach w trzech rajdach bieżącego sezonu prowadzi we wszystkich klasyfikacjach Mistrzostw Świata. Kolejny występ zespołu z Wolfsburga zaplanowano podczas czwartej rajdowej rundy w tym roku - Rajdu Argentyny (21-24 kwietnia 2016 roku).