W trybie jazdy autonomicznej i bez udziału kierowcy - Audi RS 7 piloted driving concept po raz kolejny zanotowało rekordowy czas okrążenia. Sceną historycznego wyczynu był tor wyścigowy FAST Parcmotor koło Barcelony w Hiszpanii. 

- Każdy tor wyścigowy jest inny, każdy stawia nowe wyzwania. Wiedzy, którą gromadzimy podczas badań i testów, używamy podnosząc ciągle wytrzymałość i osiągi naszego pojazdu testowego. Wynikiem tego były doskonałe czasy okrążeń - z rekordem 2:07,67 minuty na trasie o długości 4,2 km - powiedział Thomas Müller, odpowiedzialny w Audi za badania i rozwój układu hamulcowego i kierowniczego oraz systemów wsparcia kierowcy.

To nie był pierwszy raz

Audi od dawna, w coraz trudniejszych warunkach, testuje systemy autonomicznej jazdy. Przypominamy, że w październiku 2014 roku, Audi RS 7 o przydomku Bobby, z prędkością sięgającą momentami 240 km/h, wykonało samodzielnie, bez kierowcy, pełne okrążenie toru Hockenheimring. 

Nowa generacja auta, nazwana Robby, wyposażona jest w silnik 4.0 TFSI V8 biturbo o mocy 560 KM. W porównaniu z poprzednikiem, Robby jest lżejszy o około 400 kg. To właśnie ten samochód w lipcu 2015 roku, to na torze Sonoma Raceway w Kalifornii, bez udziału kierowcy, osiągnął lepsze czasy okrążeń, niż te z udziałem kierowców sportowych.

Niemieccy inżynierowie testują również technikę autonomicznej jazdy w warunkach rzeczywistego ruchu ulicznego. Na początku 2015 roku Jack, jeden z egzemplarzy Audi A7 piloted driving concept, bez problemów pokonał trasę o długości 900 km z Silicon Valley do Las Vegas.

Komputer zastąpi kierowcę... w realu

Krótko potem, auto pojawiło się na niemieckich autostradach, po których jeździło z prędkością nawet do 130 km/h. Również w maju 2015,na targach CES Asia, dziennikarze mieli okazję wypróbować system autonomicznej jazdy w ruchu ulicznym Szanghaju. W październiku natomiast, Audi zademonstrowało automatyczne, awaryjne omijanie ruchomych przeszkód przez pojazd testowy poruszający się w ruchu miejskim.

Wiadomo, że system autonomicznej jazdy zadebiutuje w produkcji seryjnej w następnej generacji luksusowej limuzyny audi A8. Przejmie zadania kierowcy podczas parkowania lub w powolnym ruchu drogowym, nie przekraczającym prędkości 60 km/h.