Motocykle na złom! Niemiecki niszczyciel debiutuje na rynku. Pierwsze zdjęcia
1 Jedno spojrzenie i już wiadomo, że ten samochód będzie zmorą swojego właściciela. Dlaczego? Aż żal takim autem jeździć wolno - stąd prosta droga do nałapania punktów karnych… Ale wróćmy do RS 6 Avant performance i RS 7 Sportback performance - za kierownicą takich Audi można poczuć się jak motocyklista, i to bez potrzeby naciągania na siebie obcisłego kombinezonu i kasku…
Audi
2 Od początku do końca RS 7 Sportback performance mierzy ciut ponad 5 metrów. Rozstaw osi 2,92 m. Karoseria auta została stworzona jako hybrydowa konstrukcja aluminiowa - w opinii inżynierów waży ok. 15 procent mniej niż porównywalna konstrukcja ze stali. Ponad 20 procent karoserii wykonano z aluminium.
Audi
3 Audi RS 6 Avant performance i RS 7 Sportback performance kryją silnik 4.0 TFSI mocniejszy o 45 KM w porównaniu do zwykłych wersji RS. Obie odmiany performance produkują 605 KM i 750 Nm momentu obrotowego.
Audi
4 Oba samochody sprint od 0 do 100 km/h wykonują w 3,7 sekundy. To w porównaniu z modelami bazowymi RS, o 0,2 sekundy szybciej. By przyspieszyć od 0 do 200 km/h, potrzebują jedynie 12,1 sekundy, czyli 1,4 sekundy mniej niż modele bazowe RS.
Audi
5 Oba samochody sprint od 0 do 100 km/h wykonują w 3,7 sekundy. To w porównaniu z modelami bazowymi RS, o 0,2 sekundy szybciej. By przyspieszyć od 0 do 200 km/h, potrzebują jedynie 12,1 sekundy, czyli 1,4 sekundy mniej niż modele bazowe RS. Po dołożeniu pakietu "Dynamic" maksymalna prędkość rośnie z 250 do 280 lub 305 km/h.
Audi
6 Producent twierdzi, że jednostka V8 biturbo, w cyklu ECE spala 9,6 litra (RS 6 Avant performance) i 9,5 litra (RS 7 Sportback performance) benzyny na 100 km. W opinii inżynierów to zasługa m.in. zastosowania systemu Audi cylinder on demand (COD), który aktywuje tylko cztery z ośmiu cylindrów np. w trakcie spokojnej i jednostajnej jazdy autostradą.
Audi
7 Zarówno w nowym Audi RS 6 Avant performance, jak i w RS 7 Sportback performance, pracuje ośmiostopniowa automatyczna skrzynia biegów tiptronic. Kierowca może wybierać między trybami D i S lub zmieniać biegi manualnie przy pomocy dźwigni zmiany biegów albo manetek przy kierownicy. W trybie manualnym, w systemie informacji kierowcy lub na opcjonalnym wyświetlaczu danych na szybie, system wyświetla graniczną ilość obrotów potrzebnych do zmiany biegu.
Audi
8 Stały napęd na cztery koła quattro przenosi moc silnika na jezdnię i zmiennie, zależnie od potrzeb, rozdziela moment obrotowy między osiami. Standardowo, 40 procent momentu przekazywane jest na oś przednią, a 60 procent na oś tylną. W razie konieczności niutonometry są dystrybuowane między kołami.
Audi
9 Standardowo montowane zawieszenie pneumatyczne RS adaptive air suspension z dynamiczną regulacją, obniża karoserię Audi RS 6 Avant performance i RS 7 Sportback o 20 mm. Alternatywnie, Audi dostarcza sztywniejsze zawieszenie sportowe RS plus z systemem dynamicznej kontroli jazdy Dynamic Ride Control (DRC).
Audi
10 Nowością w modelach performance jest to, że podobnie jak w nowym, audi R8, zmiana między trybami auto, comfort, dynamic i individual, odbywa się z użyciem przycisku na kierownicy. Człowiek nie musi wtedy odrywać wzroku od drogi.
Audi
11 Standardowo, nowe modele RS performance wyposażono w koła odlewane z aluminium, w rozmiarze 21 cali. Audi RS 6 Avant performance z oponami o rozmiarze 285/30, a RS 7 Sportback performance – 275/30. Cztery wentylowane tarcze hamulcowe mają falowy kształt, dzięki czemu zredukowano ciężar samochodu. Alternatywnie, Audi może zamontować hamulce ceramiczne. Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESC) posiada tryb sportowy, który w razie potrzeby można wyłączyć.
Audi
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję