Volkswagen w Białężycach koło Wrześni buduje fabrykę, która zajmie się produkcją nowej generacji modelu crafter.

Wartość inwestycji niemieckiego koncernu oszacowano na niemal 3,4 mld zł (około 800 mln euro). Nowy zakład ma składać się z działu budowy karoserii, lakierni oraz działu montażu. Teren fabryki VW obejmuje 220 ha - czyli tyle co powierzchnia 300 boisk piłkarskich. Przy pełnym wykorzystaniu możliwości produkcyjnych pracować tu będzie 3 tys. osób. Volkswagen przewiduje, że możliwości produkcyjne nowej fabryki craftera wyniosą 100 tys. samochodów rocznie. Taśmy powinny ruszyć w drugiej połowie 2016 r.

Jak już informowaliśmy niemiecki koncern przez kłopoty związane z aferą silnikową postanowił zrewidować swoje zamiary na przyszłość.

Zapytaliśmy rzecznika prasowego Volkswagen Poznań o najbliższe plany VW związanie z Polską. Czy spodziewane są zwolnienia? Czy zmniejszono produkcję samochodów i silników w związku z obecną sytuacją? Co z inwestycjami VW w Polsce - m.in. nową fabryką craftera - czy będzie przesunięcie w czasie lub zawieszenie budowy?

- Jeśli chodzi o sytuację w koncernie, to nie komentujemy jej - powiedziała dziennik.pl Dagmara Prystacka, rzecznik prasowy Volkswagen Poznań. - Natomiast jeśli chodzi o naszą inwestycję we Wrześni, to pragniemy podkreślić, ze budowa modelu crafter we Wrześni ma bardzo duże znaczenie dla marki VW Samochody Użytkowe i z tego powodu inwestycja będzie realizowana zgodnie z planem - zapowiedziała Prystacka.

Nowy samochód przechodzi właśnie testy drogowe. Podczas prób nie obeszło się bez strat - to widać na wideo.