Mercedes-Benz zabiera się do ataku. Dzięki inwestycjom w wydajną sieć produkcji utorowaliśmy sobie drogę na szczyt - mówi Wolfgang Bernhard, członek zarządu Daimler AG ds. produkcji i zamówień Mercedes-Benz Cars & Mercedes-Benz Vans.

Zakłady produkcyjne Mercedes-Benz działają na niemal pełnych obrotach - firma sprzeda w tym roku rekordową liczbę aut - donoszą z centrali producenta. Aby spełnić oczekiwania wszystkich klientów, linie produkcyjne na całym świecie działały również w okresie letnim, a podczas wakacji świątecznych zostaną zatrzymane na możliwie krótki okres.

Jednym z kluczowych elementów strategii rozwoju "Mercedes-Benz 2020" jest ekspansja międzynarodowej sieci produkcyjnej. Jednocześnie Daimler wciąż inwestuje w zakłady zlokalizowane w Niemczech. Pozostaną one rdzeniem sieci produkcyjnej. 

Aby w pełni wykorzystać ogromny potencjał chińskiego rynku, dalsza ekspansja firmy na terenie Azji opierać się będzie na współpracy z partnerem - Beijing Automotive Industry Corporation (BAIC). Inwestycję w spółkę joint venture Beijing Benz Automotive Co., Ltd (BBAC) sięgną 2 miliardów euro. W związku z lokalnym zapotrzebowaniem, zwiększone zostaną moce produkcyjne dla Klasy C i Klasy E z długim rozstawem osi, a do portfolio oferowanych aut dołączy model GLK. Na początku 2013 roku ruszy nowy zakład, produkujący czterocylindrowe silniki benzynowe. Dodatkowo, w ramach BBAC powstanie nowe centrum badań i rozwoju. 

Ponadto, w latach 2010-2014 Daimler zainwestuje łącznie 2,4 mld dolarów w amerykańską fabrykę w Tuscaloosa w Alabamie. Obecnie produkowane są tam SUV-y Klasy M, GL i R. W 2014 roku dołączy do nich Klasa C na rynek amerykański, a rok później - zupełnie nowy model Mercedes-Benz. 

Z myślą o produkcji nowych generacji aut kompaktowych Mercedes, Daimler zainwestował 600 mln euro w niemieckie zakłady w Rastatt oraz 800 mln euro w nową fabrykę w Kecskemét na Węgrzech. We wrześniu br. w Rastatt rozpoczęto wytwarzanie nowej Klasy B. W pierwszym kwartale 2012 roku uruchomiona zostanie także produkcja w Kecskemét. 

Do końca 2012 roku Mercedes-Benz zainwestuje również ponad 1,5 mld euro w modernizację zakładów w Untertürkheim w Niemczech, produkujących silniki, osie i skrzynie biegów.