Rodzina naszych SUV-ów cieszy się wśród klientów ogromną popularnością, szczególnie w USA i Chinach. W ciągu ponad 30 lat rynkowej kariery klasy G zaprezentowaliśmy w tym segmencie kolejne cztery modele. Od lipca 2010 roku, miesiąc po miesiącu biją one kolejne rekordy sprzedaży. Znakomicie przyjęta nowa klasa M tylko poprawi te wyniki. Dziś SUV-y to istotny filar rozwoju Mercedes-Benz - mówi Joachim Schmidt, wiceszef sprzedaży i marketing Mercedesa.
W listopadzie 2011 r. SUV-y spod znaku gwiazdy osiągnęły kolejny rekord sprzedaży z wynikiem 25 552 egzemplarzy (+23,4 proc.). Łącznie, od stycznia do listopada, sprzedano ich na świecie 221 518 sztuk (+24,3 proc.). Niemiecki koncern cieszy się z debiutu Klasy M oraz ze wzrostu zainteresowania modelem GLK, na którego popyt wzrósł o 25,6 proc. By sprostać lokalnemu zapotrzebowaniu, w grudniu produkcję tego drugiego uruchomiono w fabryce w Chinach.
Sprzedaż klasy R skoczyła w górę o 50,3 proc., klasy G - o 30,9 proc., klasy GL - o 28,9 proc, a klasy M - o 15,8 proc., i to mimo rychłej premiery kolejnego wcielenia modelu (trzecia odsłona klasy M zadebiutowała w listopadzie 2011 r.).
SUV-y stanowią jedną piątą światowej sprzedaży Mercedesa. Ich główne rynki zbytu to: Stany Zjednoczone, Chiny i Niemcy. Dla przykładu, najwięcej egzemplarzy klasy G kupują klienci niemieccy, zaś klasy R - nabywcy z Państwa Środka.
Już w 2012 roku Mercedes zaprezentuje nowe generacje klasy GL, GLK i G. Analitycy niemieckiej marki liczą na to, że ich debiuty przyczynią się do kolejnego wzrostu popularności SUV-ów z gwiazdą.