- Nowa Toyota Hilux już w Polsce. Pierwszy raz silnik Diesla z hybrydą
- Jak wygląda Toyota Hilux Mild Hybrid 48V? Nowy model tylko z podwójna kabiną
- Silnik Diesla 2.8 i elektryczne doładowanie. Nowa Toyota lepiej przyspiesza i mniej pali
- Nowa Toyota Hilux Mild Hybrid 48V, czyli miękka hybryda twardzielem w terenie
- Toyota wprowadza nowe wyposażenie z wyższej półki
Nowa Toyota Hilux już w Polsce. Pierwszy raz silnik Diesla z hybrydą
Toyota Hilux to synonim pikapa. Ten samochód zdobył sławę nie tylko przez 56 lat służby w naprawdę ekstremalnych warunkach, ale także dzięki opinii auta trwałego, wręcz niezniszczalnego. Nawet ekipa "Top Gear" nie była w stanie go zepsuć. Hilux zawsze najlepiej czuł się poza drogami, unurzany w błocie po lusterka lub gnając przez pustynię.
Nie dziwi więc, że od 1968 roku na całym świecie Toyota sprzedała ok. 20 mln sztuk ośmiu generacji. W Polsce Hilux należy do najpopularniejszych modeli tej klasy. A teraz przyszła pora na nowe wcielenie. Gama Hiluxa wzbogaciła się o nowy napęd – silnik Diesla z układem Mild Hybrid 48V. Do tego Japończycy tną ceny nawet o 26 500 zł. Na co mogą liczyć kierowcy?
Jak wygląda Toyota Hilux Mild Hybrid 48V? Nowy model tylko z podwójna kabiną
Nowy Hilux Mild-hybrid 48V wyróżnia się masywną sylwetką. Auto mierzy 5325 mm długości, 1855 mm/1900 mm szerokości i 1865 mm wysokości. Za podwójną kabiną jest skrzynia ładunkowa o długości 1555 mm. Toyota podkreśla, że system Mild Hybrid 48V zaprojektowano specjalnie dla Hiluxa. Nowe rozwiązanie miękkiej hybrydy ma łączyć dynamiczne osiągi z umiarkowanym spalaniem. Pierwsze skrzypce w takim zespole gra nowy silnik Diesla 2.8 o mocy 204 KM (500 Nm).
Zamiast typowego alternatora mamy "rozrusznik-alternator" napędzany systemem paskowym od silnika spalinowego, który ładuje nową baterię litowo-jonową 48V. Sama bateria jest na tyle mała i lekka (7,6 kg), że udało się ją schować pod tylnymi siedzeniami bez uszczerbku dla przestronności kabiny. Bateria 48V zasila również 12-woltowy układ za pomocą konwertera DC/DC. Bateria – podobnie jak w tradycyjnych hybrydach Toyoty – jest ładowana podczas zwalniania (hamowanie rekuperacyjne). Przy pełnym magazynie elektronów układ wspomaga silnik Diesla zastrzykiem do 16 KM mocy i 65 Nm momentu obrotowego. Efekt?
Silnik Diesla 2.8 i elektryczne doładowanie. Nowa Toyota lepiej przyspiesza i mniej pali
Zdaniem inżynierów Toyoty nowy Hilux Mild Hybrid 48V lepiej przyspiesza, sprawniej hamuje i jeździ płynniej. Ulepszony system start-stop pozwala na dłuższe wyłączanie diesla, co powinno zmniejszyć zużycie paliwa do 5 proc. w porównaniu z konwencjonalnym silnikiem bez elektrycznego wsparcia. Przy tym wysokoprężne serce uruchamia się ciszej, ponieważ generator jest z nim stale połączony i w przeciwieństwie do tradycyjnych systemów, nie korzysta z rozrusznika. To również umożliwia szybsze ponowne uruchomienie jednostki napędowej.
Nowa Toyota Hilux Mild Hybrid 48V, czyli miękka hybryda twardzielem w terenie
Nowy Hilux Mild Hybrid 48V zyskał też na zdolnościach terenowych. Dodatkowe 16 KM z silnika elektrycznego pozwala płynniej przyspieszać podczas pokonywania trudnych tras. Z kolei odzysk energii przy hamowaniu silnikiem wspiera manewry zjazdu - obroty biegu jałowego obniżono z 720 do 600 obr./min, co powinno ułatwić kontrolowanie auta.
Po raz pierwszy w Toyocie Hilux zastosowano system Multi-terrain Select. Układ domyślnie działa w trybie automatycznym, kierowca może jednak wybrać jedno z pięciu ustawień: Żwir, Piasek, Błoto, Głęboki Śnieg lub Skały. Nowy Hilux Mild Hybrid 48V śmiało przejedzie też przez brody o głębokości do 70 cm (pomaga aż 31 cm prześwitu oraz kąty natarcia i zejścia na poziomie 29 i 27 stopni). I nie ma co się bać o akumulator – zabezpieczono go w kapsule pod tylnym siedzeniem. Także napęd paskowy nie odmówi posłuszeństwa po zmoczeniu. Auto może holować przyczepę o masie do 3,5 t, a jego ładowność wynosi tonę.
Toyota wprowadza nowe wyposażenie z wyższej półki
Razem z nowym silnikiem Diesla wspomaganym miękką hybrydą Toyota serwuje świeży pakiet systemów wspomagających kierowcę. Rozszerzony układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia lepiej wykrywa pieszych nocą, rowerzystów w ciągu dnia oraz nadjeżdżające pojazdy lub pieszych na skrzyżowaniach podczas skręcania.
Poprawione ostrzeganie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, prócz namalowanych linii teraz wykrywa teraz krawędź drogi. Adaptacyjny tempomat z asystentem rozpoznawania znaków drogowych pozwala szybko dostosować prędkość do obowiązujących limitów i automatycznie zwalania przed zakrętami na autostradzie.
Nowe multimedia i sterowanie głosowe
System multimedialny Toyota Smart Connect z 8-calowym ekranem ma wbudowaną nawigację, która zaciąga dane w czasie rzeczywistym z chmury. Do tego asystent głosowy umożliwia odbieranie połączeń telefonicznych, sterowanie audio, klimatyzacją, szybami czy oświetleniem wnętrza. Z poziomu aplikacji można również zdalnie otworzyć lub zamknąć auto czy ustawić temperaturę wnętrza. Lista wyposażenia obejmuje bezprzewodowe interfejsy Apple CarPlay i Android Auto.
Ile kosztuje nowa Toyota Hilux z hybrydą Diesla? Japończycy tną ceny
Nowa Toyota Hilux Mild Hybrid 48V jest dostępna wyłącznie z podwójną kabiną i w trzech wersjach wyposażeniowych. Najtańsza wersja Active kosztuje od 173 900 zł netto, to o 6500 zł taniej niż na metce. Wyposażenie obejmuje m.in. 17-calowe alufelgi z oponami 265/65 R17, klimatyzację automatyczną, podgrzewane wycieraczki przedniej szyby, światła przeciwmgielne, spryskiwacze przednich świateł, chromowane lusterka zewnętrzne oraz klamki zewnętrzne i listwy drzwi, podgrzewane fotele przednie, uruchamianie silnika przyciskiem, system bezkluczykowego dostępu do samochodu, podgrzewane i elektrycznie składane lusterka zewnętrzne, system multimedialny Toyota Touch 2 z 8-calowym kolorowym ekranem dotykowym, interfejs Android Auto i Apple CarPlay, układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia z systemem wykrywania pieszych i rowerzystów, inteligentny tempomat adaptacyjny, układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, układ rozpoznawania znaków drogowych, kamera cofania, system automatycznego powiadamiania ratunkowego eCall.
Toyota Hilux Executive taniej o 26 500 zł i taniej niż słabsza wersja Active
Zdecydowanie korzystniej wypada jednak Toyota Hilux Mild Hybrid 48V w wersji Executive. Taki pikap z miękką hybrydą to wydatek od 170 900 zł netto, czyli aż o 26 500 zł taniej. Auto jest bogatsze o 18-calowe felgi aluminiowe z oponami 265/60 R18, automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne, światła do jazdy dziennej w technologii LED, automatyczne samopoziomowanie reflektorów, podgrzewane fotele siedzenia, nawigację satelitarną Toyota Touch 2 with GO w języku polskim z 3-letnią aktualizacją map, monitor panoramiczny z systemem kamer 360 stopni oraz przednie i tylne czujniki parkowania.
Toyota Hilux Mild Hybrid 48V Invincible - cena i wyposażenie
Trzecia odmiana Invincible to nie tylko bojowy wygląd, ale także bogate wyposażenie. Lista obejmuje m.in. czarne 18-calowe alufelgi z oponami 265/60 R18, tapicerkę skórzaną z perforacją, system nastrojowego oświetlenia wnętrza diodami LED, chromowaną wstawkę w grillu, czarne listwy drzwiowe, elektrycznie regulowany stopień pochylenia fotela kierowcy, system Premium Audio JBL i 9 głośników. Taka "wypasiona" Toyota Hilux Mild Hybrid 48V kosztuje od 189 900 zł netto, czyli również o 26 500 zł taniej.