Lexus LM powiększa w Polsce rodzinę najbardziej wyrafinowanych samochodów japońskiej marki. Litera "L" w nazwie modelu świadczy o szlachetnym pozycjonowaniu. Stąd LM, który łączy komfort limuzyny z nadwoziem minivana, będzie nowym obiektem pożądania obok sedana LS oraz coupe i kabrio linii LC.

Reklama

LM jest też czwartym autem z serii odmładzającej wizerunek Lexusa. Przypominamy, że pierwszy był aktualny NX, następnie większy RX piątej generacji i elektryczny RZ. Każdy powstał na zupełnie nowej platformie, która otworzyła drogę do wprowadzenia innowacyjnych napędów i technologii. Czym kusi Lexus LM?

Lexus LM 350h już w Polsce, można składać zamówienia, co to za samochód?

Na pewno rozmachem ponad 5-metrowej sylwetki, hojnym wyposażeniem, wygodami i właściwościami jezdnymi. Lexus LM powstał od początku do końca jako oddzielny model osobowy. Jego bazą jest najnowsza modułowa platforma GA-K. Z tej architektury korzysta już Lexus RX i NX oraz sedan ES, a jej skalowalność pozwoliła w przypadku LM zapewnić niesamowicie obszerne i podatne na aranżację wnętrze. Taka konstrukcja pozwoliła również obniżyć środek ciężkości, stąd LM ma prowadzić się stabilnie niczym limuzyna. Dodatkowo przy opracowaniu kabiny ludzie Lexusa konsultowali się z producentami prywatnych odrzutowców oraz najbogatszymi klientami. Efektem są dwie konfiguracje do wyboru - 4-osobowa z osobnymi fotelami oraz 7-miejscowa.

Lexus LM 350h / Lexus
Lexus LM 350h / Lexus

Lexus LM w wersji 4-osobowej, wyposażenie (WIDEO)

Najbardziej wytworny Lexus LM z 4-miejscową kabiną w drugim rzędzie oferuje dwa fotele z osobnym sterowaniem. Wyróżnikiem tej wersji jest również przegroda, która oddziela kierowcę od przestrzeni pasażerskiej. W tej ściance zabudowano 48-calowy wyświetlacz HD oraz szklany panel, który można przyciemniać. Na pokładzie gra 23-głośnikowy system audio Mark Levinson 3D Surround Sound, a zmyślny układ Lexus Climate Concierge wykorzystuje sensory do ustawienia odpowiedniej temperatury. LM jest także pierwszym samochodem, który oferuje asystenta głosowego reagującego na komendy wydawane przez pasażerów tylnych foteli.

Trwa ładowanie wpisu

Lexus LM 350h / Lexus
Lexus LM 350h / Lexus

Lexus LM i lotnicze fotele dla pasażerów

Same fotele to popis sztuki inżynierskiej. Zaprojektowano je tak, by zminimalizować kołysanie głów pasażerów. Podczas hamowania odchylają się zapobiegając wysunięciu człowieka z siedziska. Boczki pomagają utrzymać prostą sylwetkę i wyprostowaną miednicę. Wydłużone zagłówki dbają o komfort nie tylko szyi, ale przede wszystkim górnej partii pleców. W wersji czteroosobowej fotele podróżnych dają się rozkładać do pozycji leżącej podobnie jak w lotniczych fotelach z pierwszej klasy. Oprócz elektrycznej regulacji, podgrzewania i wentylacji siedzenia skrywają jeszcze czterostopniowe pneumatyczne podparcie odcinka lędźwiowego. A tymi wszystkimi udogodnieniami można sterować przez dotykowy panel w podłokietniku.

Lexus LM 350h / Lexus

Lexus zadbał też o zminimalizowanie przyczyn choroby lokomocyjnej, którą może wywołać czytanie czy korzystanie z urządzeń elektronicznych w trakcie jazdy. Dlatego szyby są maksymalnie duże. Dodatkowo zastosowano okna dachowe, a pasażerowie tylnych rzędów mają dobrą widoczność przez przednią szybę. Do tego jest jeszcze pionierski tryb jazdy Rear Seat Comfort, który dopasowuje ustawienia zawieszenia, rozkład momentu obrotowego oraz tłumi nadmierne wibracje. O wygodę pasażerów dbają także układ wspomagania hamowania Automatic Smart Stop, system Pitch Control oraz adaptacyjne zawieszenie o zmiennej sile tłumienia (AVS).

Lexus LM 350h / Lexus

Lexus LM ze specjalnym wycieszeniem kabiny

Cisza jest równie ważna co przestronność. Jednak Lexus nie chciał głuchej ciszy znanej ze studiów nagraniowych czy pomieszczeń dźwiękoszczelnych, a naturalnej ciszy jak np. panuje w domu nocą. Stąd cała konstrukcja LS jest uszczelniona, a prześwity między drzwiami i metalowymi elementami są minimalne. We wnętrzu działa system Active Noise Control, który w trakcie jazdy przesyła fale dźwiękowe w przeciwnych fazach przez głośniki, redukując gromadzenie się hałasu o niskiej częstotliwości. Do tego w czteromiejscowym LM zastosowano pięciowarstwową podsufitkę, która nie pochłania dźwięku, co ułatwia prowadzenie rozmowy. Także przegroda ma grubszą izolację akustyczną (o 40 proc.) – to dla prywatności rozmów przed wścibskim uchem kierowcy.

Lexus LM 350h / Lexus
Lexus LM 350h / Lexus

Lexus LM i lodówka na szampana to nie wszystko

Lexus LM w czteromiejscowym wnętrzu ma szereg ukrytych technologii. Tu wiele funkcji jest rozmieszczonych dyskretnie, niemal wtopionych w konstrukcję auta jak np. rozkładane stoliki, bezprzewodowe ładowarki, schowki, złącza, lampki do czytania czy lusterka. W środkowej przegrodzie między fotelami po lewej i prawej stronie lodówki znajdują się również osobne schowki. Obok przesuwanych drzwi umieszczono uchwyt na parasol. Wnętrze LM to tapicerka ze skóry L-anilinowej z kontrastującą lamówką, czy wykończenie z drewna w kształcie charakterystycznej japońskiej jodełki stworzone w technologii druku 3D.

Lexus LM 350h / Lexus
Lexus LM 350h / Lexus
Lexus LM 350h / Lexus

Też chciałbyś być kierowcą Lexusa LM?

Kierowca, jak to w Lexusach nowej ery, nie będzie pokrzywdzony. Kokpit powstał z topowych materiałów. Kierownica w bardziej pionowej pozycji jest bliżej szofera, dokładnie dobrano też ułożenie pedałów oraz podnóżka. W manewrowaniu tym ponad 5-metrowym wozem pomaga cyfrowe lusterko wsteczne i system kamer panoramicznych 360 stopni.

Lexus LM 350h / Lexus

Lexus LM 350h to cicha hybryda z napędem 4x4

Wreszcie napęd. W Europie Lexus LM będzie dostępny w wersji LM 350h z 2,5-litrowym napędem hybrydowym. To układ znany z modeli NX 350h oraz RX 350h. Jego łączna moc maksymalna wynosi 250 KM, a maksymalny moment obrotowy to 239 Nm. Rozwiązanie wykorzystuje również nową, bipolarną baterię niklowo-wodorkową (Ni-MH), którą charakteryzuje wydajne chłodzenie.

Do tego standardem jest napęd na cztery koła E-FOUR ze zwiększonym poziomem przekazywania momentu obrotowego na tylną oś. System może rozdzielać napęd między przodem a tyłem w proporcjach od 100:0 do 20:80.

Lexus LM 350h i dane techniczne

NAPĘD (Europa) Lexus LM 350h
Silnik 2,5-litrowy, rzędowy, 4-cylindrowy system hybrydowy
Pojemność silnika (cm3) 2487
Norma emisji spalin Euro 6d
Moc maksymalna (KM/kW) 250/184
Maks. moment obr. (Nm przy obr./min) 239 przy 4300-4500
Przekładnia e-CVT
Napęd 4x4 E-FOUR
Prędkość maksymalna (km/h) 190
Lexus LM 350h / Lexus

Lexus LM i wyposażenie seryjne

LM od modeli NX, RX i RZ podkradł najnowszą generację pakietu systemów bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System +. A to oznacza, że jest w stanie zidentyfikować ryzyko kolizji w większej liczbie sytuacji drogowych oraz pomóc uniknąć zderzenia lub zminimalizować jego skutki. Kamera systemu Driver Monitor cały czas kontroluje skupienie kierowcy, a gdy ten nie zareaguje na ostrzeżenia, auto zatrzyma się i uruchomi system eCall. Wszystkie drzwi w Lexusie LM, także te przesuwane, wyposażone są w elektroniczne klamki z systemem Safe Exit Assist, który pomaga uniknąć zderzenia podczas wysiadania z auta, gdy z tyłu nadjeżdża inny pojazd.

Lexus LM 350h / Lexus

Lexus LM może być także wyposażony w rozszerzony pakiet systemów bezpieczeństwa, który obejmuje asystenta zmiany pasa ruchu (LCA), który umożliwia automatyczną zmianę pasa ruchu na autostradzie oraz układ ostrzegania o ruchu poprzecznym z przodu (FCTA), który alarmuje kierowcę o pojazdach nadjeżdżających z prawej lub lewej strony. Dzięki technologii over-the-air oprogramowanie samochodu może zostać zaktualizowane zdalnie, bez konieczności wizyty w serwisie.

Lexus LM 350h / Lexus

Lexus LM 350h, wyposażenie i cennik w Polsce

Lexus LM 350h będzie rywalizować z Mercedesem klasy V. Tyle, że w przeciwieństwie do niemieckiego auta wszelkie bajery związane z komfortem japoński producent zrobił sam. By klasę V podnieść do przynajmniej podobnego standardu trzeba wstawić auto do jednej z wyspecjalizowanych firm zewnętrznych. W środku LM może mieć tapicerkę w dwóch kolorystykach – Ammonite Sand oraz Black. Lakiery są cztery: Sonic Quartz, Sonic Titanium, Graphite Black oraz, znanego z topowej limuzyny LS, Sonic Agate. Ceny i wyposażenie?

Lexus LM 350h w wersji 7-miejscowej to najtańszy wariat. Samochód oferuje regulowane dwa fotele VIP w drugim rzędzie z funkcją masażu, wentylacją, podgrzewaniem oraz z wysuwanymi stolikami. W trzecim rzędzie są trzy miejsca, a fotele można złożyć i powiększyć przestrzeń bagażową. Z przodu i z tyłu jest automatyczna klimatyzacja, gniazdko 220V, elektrycznie sterowane rolety boczne oraz kolorowy projektor wyświetlający dane na przedniej szybie (HUD).

Lexus LM 350h w 7-osobowej wersji kosztuje niemal 600 tys. zł

Reklama

W 7-miejscowym LM-ie zastosowano 21-głośnikowy system audio Mark Levinson oraz dodatkowy 14-calowy ekran dla pasażerów w drugim rzędzie siedzeń. Z przodu bezprzewodowa ładowarka do telefonów. Szyby boczne oraz tylna są przyciemniane, nad głowami panoramiczny dach. Cena? Lexus LM w 7-osobowej wersji kosztuje od 599 900 zł.

Lexus LM 4-miejscowy droższy o 130 tys. zł

Lexus LM w wersji 4-miejscowej wymaga ok. 130 tys. zł więcej, a uzasadnieniem może być niezwykłe wyposażenie. W drugim rzędzie zamontowano elektrycznie regulowane fotele VIP z rozszerzoną funkcją masażu, wentylacją i podgrzewaniem. Fotele można rozłożyć do pozycji leżącej, są też wysuwane i rozkładane stoliki dla każdego z pasażerów. Zagłówki w fotelach również są podgrzewane. Przestrzeń pasażerska ma przyciemnianą elektrochromatycznie przegrodę wnętrza, która jest opuszczana.

4-miejscowy LM ma 48-calowy ekran z wyjściem HDMI z możliwością podzielenia obrazu na dwa niezależne widoki, 23-głośnikowy system audio Mark Levinson, bezprzewodową ładowarkę do telefonów w drugim rzędzie siedzeń, schowek z lodówką, gniazdo 220V. Ponadto klimatyzacja automatyczna przestrzeni pasażerskiej ma czujnik IR, który pozwala dobrać odpowiednią temperaturę. Standardem jest też cyfrowy kluczyk. Podobnie jak w wersji 7-miejscowiej boczne i tylne szyby są przyciemniane, jest też dach panoramiczny. Lexus LM w wersji 4-osobowej kosztuje od 729 900 zł.

Lexus LM, dane techniczne, wymiary

WYMIARY Lexus LM 350h (4- i 7-miejscowy)
Długość (mm) 5130
Szerokość (mm) 1890
Wysokość (mm) 1945
Rozstaw osi (mm) 3000
Przedni zwis (mm) 1015
Tylni zwis (mm) 1110
Długość wnętrza (mm) 2735 (4-miejscowy); 2965 (7-miejscowy)
Szerokość wnętrza (mm) 1590 (4-miejscowy); 1655 (7-miejscowy)
Wysokość wnętrza (mm) 1365
Lexus LM 350h / Lexus
Lexus LM 350h / Lexus
Lexus LM 350h / Lexus
Lexus LM 350h / Lexus
Lexus LM 350h już w Polsce, można składać zamówienia / Lexus