Skoda razem z odmłodzeniem modelu Superb zafundowała kierowcom festiwal innowacji. Samochód pierwszy raz w historii został wyposażony w układ reflektorów Full LED matrix – podobne rozwiązanie w modelach Audi nocą zaskakuje zasięgiem i barwą światła przypominającą dzień. Kolejną nowością jest napęd hybrydowy typu plug-in, czyli z możliwością doładowania akumulatora prądem z gniazdka garażowego CZYTAJ WIĘCEJ>>

Skoda Superb Scout - nowość

Wreszcie Superb wjeżdża na rynek po raz pierwszy w uterenowionej wersji Scout, czyli jako rodzinne kombi z prześwitem większym o 15 mm, napędem 4x4 i w terenowej, aluminiowej zbroi chroniącej spód auta. Ten model jest dodatkowo wyposażony w funkcję Off-Road, która wyostrzy działanie systemów wspomagających kierowcę i aktywuje tzw. asystenta zjazdu.

Ponadto dodatkowe plastikowe osłony zabezpieczają nadkola, progi boczne i dolną część drzwi. Nowy Superb Scout wzorem całej odświeżonej rodziny jest wyposażony w powiększoną atrapę chłodnicy z podwójnymi żebrami oraz chromowanym obramowaniem. Relingi dachowe i listwy wokół szyb bocznych są chromowane, a obudowy lusterek lakierowane są w kolorze srebrnym.

Nadkola wypełniają 18-calowe felgi aluminiowe Braga, które są opcjonalnie dostępne w kolorze srebrnym lub antracytowym. Kolejne możliwości indywidualizacji wyposażenia to nowe 19-calowe obręcze kół ze stopów metali lekkich Manaslu również w odcieniu antracytowym i zarezerwowany wyłącznie dla tego modelu metalizowany kolor karoserii pomarańczowy Tangerine Orange. Superb Scout to prawdziwy siłacz – auto można również wyposażyć w hak holowniczy, który udźwignie ciężar do 2200 kg.

Wnętrze tradycyjnie przepastne, ale od cywilnych wersji odróżnia się dekoracjami przypominającymi drewno. Logo Scout wyszyto m.in. na fotelach. Tapicerkę siedzeń wykonana jest ze specjalnie przeznaczonej do tego modelu tkaniny z kontrastowymi szwami. Opcjonalnie dostępne są także fotele z Alcantary z brązowymi nićmi. Wyposażenie standardowe zawiera również podgrzewane fotele przednie.

Ekran systemu informacyjnego ma dodatkowy widok offroadowy, a przy wsiadaniu do samochodu kierowca jest witany specjalnym logo na wyświetlaczu. Wnętrze można wzbogacić o pakiet komfortowego snu – koc i boczne zagłówki drugiego rzędu zatroszczą się o pasażerów skłonnych do drzemki podczas jazdy. Bagażnik? Ciągle jeszcze nikt nie wymyślił nic większego w tej klasie (o pojemność od 660 do 1950 l). Klapa kufra jest sterowana elektrycznie, a dodatkowo można dokupić funkcję bezdotykowego otwierania.

Skoda Superb Scout jest dostępna wyłącznie z najmocniejszymi silnikami: wysokoprężnym i benzynowym. Turbodiesel 2.0 TDI/190 KM przenosi maksymalny moment obrotowy 400 Nm na wszystkie cztery koła za pomocą 7-biegowej skrzyni DSG. Jednostka wyposażona jest w katalizator SCR z wtryskiem AdBlue.

Silnik benzynowy 2.0 TSI to 272 KM mocy i maksymalny moment obrotowy 350 Nm. Ta odmiana także współpracuje z 7-biegową automatyczną skrzynią DSG. Obydwa silniki wyposażone są w technologię Stop/Start i odzysk energii hamowania.

Odświeżona Skoda Superb - także w uterenowionej wersji Scout - pojawi się w Polsce w sprzedaży w trzecim kwartale 2019 roku.

Superb Scout zadebiutował w Bratysławie. Premiera odbyła się w trakcie mistrzostw świata w hokeju na lodzie, których głównym i wyłącznym sponsorem od 1993 roku pozostaje Skoda. To najdłuższy główny sponsoring w historii sportowych mistrzostw świata, oficjalnie uznany za rekord Guinnessa. Po prezentacji nowego auta obył się mecz ćwierćfinałowy – na tafli zmierzyli się hokeiści Czech i Niemiec.

Wynik? Oba zespoły mniej więcej tyle samo czasu utrzymywały się przy krążku, jednak to Czesi strzelali znacznie częściej. Przed końcem meczu Czesi grali osłabieniu, a Niemcy wycofali bramkarza i dlatego mogli atakować sześciu na czterech. Nie wskórali jednak niczego. Dziesięć sekund przed końcem dobił ich strzałem do pustej bramki Jan Kovarz ustalając wynik na 5-1. Tak Czesi zdemolowali Niemców.