"Zmiana jest związana z budową nowego układu drogowego w tym rejonie. Jest to część budowy nowego przebiegu DK47 na odcinku od Rdzawki do Nowego Targu" – wskazano w komunikacie GDDKiA. Uwaga: zanim jednak pobiegniecie otwierać szampana, musicie wziąć pod uwagę, iż otwarty zostanie na razie fragment trasy Rdzawka-Nowy Targ, a całkowity koniec prac przewidziano na drugą połowę 2024 r. Czyli mniej więcej rok po wstępnie zakładanym terminie.

Reklama

Dla przypomnienia: nowy odcinek drogi krajowej o długości 16,13 km powstaje między Rdzawką a Nowym Targiem. Trasa będzie miała dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. Na tym odcinku powstają cztery węzły: Obidowa, Klikuszowa, Nowy Targ Zachód i Nowy Targ Południe.

Reklama

Trasa Rdzawka-Nowy Targ: trudne warunki, trudne terminy

Droga jest położona w trudnym, górskim terenie, dlatego ponad ćwierć jej długości biegnie po estakadach, mostach i wiaduktach, których łącznie powstanie 29. Najdłuższa estakad w miejscowości Lasek, będzie miała 700 metrów. Jezdnia w tym miejscu będzie przebiegała prawie 30 metrów nad ziemią. Wartość inwestycji to prawie miliard zł. Planowany termin oddania do użytkowania to wrzesień 2024 roku. Wówczas kierowcy przejadą już drogą dwupasmową od Krakowa do Nowego Targu.

Budowa DK47 Rdzawka - Nowy Targ / GDDKiA

Nowy Targ - Zakopane: kiedy przebudowa? Nieprędko…

Ostatni odcinek drogi pod Tatry, z Szaflar do Zakopanego, jest w fazie opracowywania koncepcji przebudowy. W styczniu GDDKiA podpisała umowę na opracowanie dokumentacji projektowej dla tego fragmentu drogi. Przewiduje się, że całość prac związanych z przygotowaniem przebudowy ostatniego odcinka Zakopianki potrwa do 2028 r. Po tym terminie będzie możliwe rozpoczęcie prac budowlanych na fragmencie Nowy Targ - Zakopane. (PAP)

Łatwe szlaki w Tatrach doskonale sprawdzą się dla rodzin z dziećmi i początkujących amatorów gór / ShutterStock