Nowe autostrady i trasy ekspresowe! Zobacz, gdzie i kiedy powstaną
|
Aktualizacja:
Prawie 575 km nowych dróg zostało dopisanych do listy priorytetowych
inwestycji. Zostanie na nie przeznaczone 25 mld zł. Tak wynika z
nowelizacji uchwały w sprawie ustanowienia "Programu Budowy Dróg
Krajowych na lata 2011–2015", którą wczoraj przyjął rząd.
Czekam z niecierpliwością na prawdziwe autostrady w Polsce, tymczasem polecam infografikę na Poradniku Finansowania, próbuje zmierzyć się ze stwierdzeniem, że Polska jest w autostradowej czołówce Europy.
**** z tego ! i tak na rowerze nie pojadę więcej niż 80 km/h ,zastanawiam się na ultra lekkim samolotem , tak ! moja żona ok 500 km 0d mnie i aby sobie bzyknąć raz w tygodniu muszę pokonać trasę 1000 km tam i tu. taki samolocik spala ok 6 litrów na 100 km i nie ma fotoradarów ani psów w powietrzu -hehe
Re z Niemiec.dzięki za materiał nie przypuszczałem że w niemczech aż tyle kasy pochłania biurokracja.Qwa ta cała unia musi sie rozwalic właśnie przez tych urzedasów.A byłoby naprawdę fajne i klawe życie w tej naszej kochanej EUROPIE.
Liczycie ceny samej jezdni, czy także zagospodarowania poboczy, wykupu gruntów itp.? Podajecie cenę za ile pasów? Dwa czy trzy? Podajecie cenę z umów podpisanych do 2011, czy z realizacji w 2013?
Wybudować źle, nie budować jeszcze gorzej. Przyleci Putin migami i to wszystko i tak rozwali. Wszystkim tak źle, a zaparkowanie w jakimkolwiek mieście wymaga cierpliwości i nie lada wyczynów.
"Jak wynika z raportu Europejskiego Trybunału Obrachunkowego, budowa dróg w Polsce jest droższa niż w Niemczech. Unijni audytorzy zarzucają nam wręcz marnotrawstwo - informuje "Rzeczpospolita"."
Cytowanie wyników za 2011 r jest imo bez sensu, bo tak naprawde odnosi sie do okresu, kiedy koszt autostrad liczono w oparciu o dumpingowe ceny dane przez firmy, które tych autostrad nie ukończyły.
Jeszcze raz w Niemczech 1 km autostrady kosztuje 26 mil. €
sama budowa kosztuje okolo 6 mil, reszta to biurokracja.
Hamburg – Bürokratie-Irrsinn in Deutschland! Ein Kilometer Autobahn kostet 26,8 Millionen Euro – doch davon sind gerade mal ein Viertel reine Baukosten. 75 Prozent gehen für Bürokratie und die Einhaltung von Vorschriften drauf!
Nach Berechnungen des Verkehrsberaters Frank Schmid fallen pro Autobahn-Kilometer allein 9,4 Millionen Euro für Verwaltungskosten an, berichtet die „Wirtschaftswoche“. Die Kosten werden von unzähligen Behörden und Ämtern in der Genehmigungsphase produziert, die im Schnitt 20 Jahre dauert!
Weitere 5,7 Millionen Euro gehen pro Kilometer für Gutachten und die Einhaltung von Tausenden Richtlinien und Gesetzen drauf – von der Asphaltmischung bis zur Abdichtung von Brückenfugen.
Dazu kommen auch noch 5 Millionen Euro für Lärm- und Umweltschutz sowie Verkehrsleitsysteme
Po rzeczytaniu tego tytulu juz znalem wypowiedzi tu piszaczych. To piszace powinno sie nazywc PiSacze - bo jak to jest mozliwe aby ktos zbudowal wiecej autostrad niz za rzadu PiS-u? Przypominam... za ich rzadow (PiS u) powstalo 5...slownie piec km autostrad.
PiS aktywsci dajcie sobie na luz, bo nit madry was i tak nie poprze.
Nam nie trzeba dyktatury jednego wizjonera i cudotworcy ,bo takich juz bylo wielu, i wiemy jakie byly tego skutki.
Polska byla pieknym krajem furmanki jezdzily po drogach bylo spokojnie , nikomu sie nie spieszylo,ludzie byli sobie zyczliwi ,nikt nikomu nie zazdroscil bo wszyscy byli biedni,
oj co sie narobilo
ja chce zeby znowu tak fajnie bylo
bende glosowal na >PIS
Pieniądze wypływają z kazy zgodnie z planem, a postep inwestycji jest jak widać niezwykle powolny. To co miało być gotowe dwa lata temu, bedzie gotowe w nieokreslonej przyszłości.
Nieokreślonej, bo plany rządu sa całkiem niwiarygodne.
Pewne jest tylko to, że większość pieniędzy przewidzianych na te inwestycje rozpłynie sie we mgle w przewidzianym czasie, a wykonawcy zbankrutują, bo gdzieś po drodze do nich pieniądze znikną.
Kiedyś już Tusk obiecywał wybudować dokładnie te drogi.
W 2008 roku obiecywał,
Jest nawet gdzieś mapka w necie.
Jarek..a co tam slychac w Budapeszcie.. u pacholka Putina - Orbana..
Rosja odpalilia rakiete , ze strachu prezes PIS schowal sie pod lozko
i ma teraz 25 ochraniarzy jeden stale ochrania go w lozku razem z kotem
A1 Pyrzowice - Piekary Sl.(motorway, 2 lanes, asphalt, plain terrain) 16 km - 26 mln EUR/km
S69 Bielsko-Biala - Zywiec (2 lanes expressway, mountains but no tunnels, asphalt) 15.6 km - 11.6 mln EUR/km
A1 Piątek-Stryków (2 lanes motorway, asphalt, plain terrain) 21 km - 6.3 mln EUR/km
S8 Syców - Kępno (2 lanes expressway, asphalt, plain terrain) 15.3 km - 4.9 mln EUR/km
A4 Zgorzelec - Krzyżowa (motorway, 2 lanes, concrete, plain terrain) 51.4 km - 4.6 mln EUR/km
Cytowanie wyników za 2011 r jest imo bez sensu, bo tak naprawde odnosi sie do okresu, kiedy koszt autostrad liczono w oparciu o dumpingowe ceny dane przez firmy, które tych autostrad nie ukończyły.
sama budowa kosztuje okolo 6 mil, reszta to biurokracja.
Hamburg – Bürokratie-Irrsinn in Deutschland! Ein Kilometer Autobahn kostet 26,8 Millionen Euro – doch davon sind gerade mal ein Viertel reine Baukosten. 75 Prozent gehen für Bürokratie und die Einhaltung von Vorschriften drauf!
Nach Berechnungen des Verkehrsberaters Frank Schmid fallen pro Autobahn-Kilometer allein 9,4 Millionen Euro für Verwaltungskosten an, berichtet die „Wirtschaftswoche“. Die Kosten werden von unzähligen Behörden und Ämtern in der Genehmigungsphase produziert, die im Schnitt 20 Jahre dauert!
Weitere 5,7 Millionen Euro gehen pro Kilometer für Gutachten und die Einhaltung von Tausenden Richtlinien und Gesetzen drauf – von der Asphaltmischung bis zur Abdichtung von Brückenfugen.
Dazu kommen auch noch 5 Millionen Euro für Lärm- und Umweltschutz sowie Verkehrsleitsysteme
PiS aktywsci dajcie sobie na luz, bo nit madry was i tak nie poprze.
Nam nie trzeba dyktatury jednego wizjonera i cudotworcy ,bo takich juz bylo wielu, i wiemy jakie byly tego skutki.
oj co sie narobilo
ja chce zeby znowu tak fajnie bylo
bende glosowal na >PIS
Nieokreślonej, bo plany rządu sa całkiem niwiarygodne.
Pewne jest tylko to, że większość pieniędzy przewidzianych na te inwestycje rozpłynie sie we mgle w przewidzianym czasie, a wykonawcy zbankrutują, bo gdzieś po drodze do nich pieniądze znikną.
Planuje sie takze budowe pierwszych chodnikow platnych ze strefowa kontrola predkosci na wybranych odcnkach.
Dla rowerzystow bedzie produkowany nowy model rowera o wdziecznej nazwie "Gender".