Do rzeczy! W wybranych egzemplarzach fiata 500 śruby mocujące tarcze nośne hamulców tylnych mogą być źle dokręcone. Istnieje ryzyko, że obluzowana śruba wpadnie do bębna hamulcowego, a nawet spowoduje uszkodzenia okładzin hamulcowych, co może skutkować zablokowaniem tylnych kół. Kampanią serwisową na rynku polskim objętych jest 316 sztuk fiata 500 o numerach VIN od 00206893 do 00279954 - wyprodukowane od września 2008 do lutego 2009 w fabryce w Tychach.
Podobny problem dotyczy produkowanego w tym samym zakładzie i na tej samej linii montażowej forda ka, którego układ jezdny konstrukcyjnie jest bliźniaczy do tego montowanego w fiacie 500. W Polsce akcja kontrolna dotyczy 255 modeli Ka wyprodukowanych od 26 maja 2008 do 30 stycznia 2009 roku.
>>>Toyota wzywa 15 tysięcy aut do poprawki
Fiat Auto Poland S.A i Ford Polska sp. z o.o. poinformowały, że właściciele pojazdów objętych kampanią zostali już powiadomieni o ryzyku oraz zaproszeni do autoryzowanych serwisów, gdzie śruby mocujące tarcze hamulców będą dokręcone.
Mitsubishi odkryło problemy w vanie grandis oraz SUV-ie outlander. Jeśli chodzi o pierwsze auto to w modelach wyprodukowanych do marca 2006 istnieje ryzyko pękania i oderwania osłony termicznej wydechu. Nie trzeba tłumaczyć, co może taka osłona zrobić z autem jadącym za grandisem. W Polsce wada dotyczy 87 egzemplarzy tego mitsubishi.
Jednak to nie koniec kłopotów japońskiej marki bowiem także w grandisach i outlanderach wyprodukowanych do kwietnia 2008 istnieje ryzyko nieprawidłowego działania włącznika świateł stopu w autach wyposażonych w lampy LED. Wiadomo, czym może grozić brak świateł hamowania.
>>>Oto najlepsze i najgorsze opony letnie
Wreszcie motocykle Honda - modele CBF 600N, 600NA, 600S oraz 600SA (wyprodukowane w roku 2008 we Włoszech). Istnieje prawdopodobieństwo, że w tych jednośladach przez wilgoć we wnętrzu wiązki elektrycznej, prędkościomierz może nie działać prawidłowo. Na rynku polskim usterka dotyczy 213 sztuk wymienionych modeli.