Stop! Jeszcze chwilkę na kilka zdań opisu! Przypominamy, że focus CC od samego początku powstaje w… Turynie, tam też był po części tworzony. Wystarczy spojrzeć - za drzwiami widać logo Pininfariny, czyli słynnego biura projektowego i producenta kabrioletów z Italii.

Reklama

Niedługo dostaniemy stamtąd odmłodzone kabrio Forda. Samochód ma ostrzej zarysowane reflektory, przepastne wloty powietrza. Tył zgrabnie zamyka wszystkie linie. Całość spójna, nawet lżejsza niż w "starym modelu".

Tak jak wcześniej dach jest 2-częściowy i odkrywa się automatycznie w 25 sekund. Przy trybie słonecznym (przykrycie schowane) do kufra wejdzie 248 l bagażu - mała walizka zmieści się bez problemu. Przy rozłożonym - aż 534 l, a to już znacznie więcej, niż oferują konkurenci.

Kabina? Mocniej wyciszona, jeszcze bardziej solidna. Audio i klimatyzacja łatwiejsze w obsłudze. Komputer powie, ile powietrza jest w oponach (system DDS). Nowość na liście opcji - bezkluczykowy dostęp do auta, wystarczy chwycić za klamkę. Magiczny przycisk "Ford Power" zastąpi tradycyjną stacyjkę. Do celu poprowadzi lepszy system nawigacji z 7-calowym monitorem dotykowym.

Reklama

Na drodze? Napęd, układ jezdny i kierowniczy znany z zamkniętego focusa - zapowiada się pewnie jak po sznurku. Mało tego, podobnie jak w reszcie kompaktowych fordów - system ESP będzie standardem. Pakiet "Sport" (usztywnione zawieszenie) da jeszcze więcej frajdy na zakrętach.

Silniki? Znane - dwa benzynowe 1.6/100 KM i 2.0/145 KM lub turbodiesel 2.0/136 KM (320 Nm).

Razem z coupe-cabrio Ford będzie miał aż sześć odmian focusa. Wcześniej pojawiły się 3 i 5-drzwiowy hatchback, sedan, kombi i gorąca, sportowa wersja ST. Siódmy najmocniejszy model, czyli RS pojawi się w 2009 roku.

Odświeżony focus CC zadebiutuje na marcowym salonie samochodowym w Genewie. Potem Ford rozpocznie sprzedaż. Dobrze, bo lato zapowiada się upalne...

Zapraszamy do galerii...