W Dakarze 2012 wystartuje pięć samochodów Mini All 4 Racing. Trzy z nich będą przygotowane zgodnie z najnowszą i najwyższą specyfikacją. Takim właśnie autem będzie dysponował Krzysztof Hołowczyc.

Mini w stosunku do BMW, którym załoga ORLEN Team rywalizowała m.in. w rajdzie Dakar 2011 oraz zwyciężyła w tegorocznym Silk Way Rally będzie mocniejsze o 29 koni mechanicznych, a także będzie dysponowało większym momentem obrotowym. Ważnym udoskonaleniem jest znaczne obniżenie środka ciężkości. Doskonalszy będzie również układ zawieszenia oraz poprawione właściwości jezdne.

Reklama

Mini All 4 Racing było testowane przez Hołowczyca w trakcie pustynnych jazd w Maroko. Kierowca ORLEN Team jest zachwycony możliwościami jakie daje nowa rajdówka.

"Bardzo się cieszę z nowego Mini All 4 Racing. Wymagało to sporo pracy zarówno mojej, jak i moich sponsorów bym mógł pojechać właśnie takim samochodem podczas nadchodzącego rajdu Dakar. To auto jest o jeden stopień w ewolucji wyżej niż BMW X3 CC, którym ścigałem się przez ostatni rok. To najmłodsze dziecko zespołu X-raid, który w ostatnim czasie skoncentrował się właśnie na rozwoju Mini. Zespół wystawi w Dakarze pięć Mini, z czego trzy będą w najwyższej dostępnej specyfikacji i właśnie takim samochodem pojedzie załoga ORLEN Team! Dzięki mojemu sponsorowi będę mógł ścigać się pojazdem z absolutnie najwyższej półki. Mogę śmiało powiedzieć, że jazda tym autem daje mi ogromną szansę na walkę o najwyższe pozycje. Teraz muszę się skoncentrować na dobrym przygotowaniu psychicznym i fizycznym, i myślę, że to będzie miało swoje odbicie w naprawdę dobrym wyniku. Przed Dakarem czeka nas jeszcze sesja treningu fizycznego w Austrii, wysoko w górach. Tam zapewne dostaniemy nieźle w kość. Przed samym startem, w grudniu wybieram się jeszcze gdzieś w upalny klimat by przygotować odpowiednio organizm do upałów jakie czekają nas podczas rajdu" - powiedział Krzysztof Hołowczyc.

Reklama

Nie jest jeszcze znane malowanie nowej rajdówki Krzysztofa Hołowczyca. O projekcie graficznym będą mogli zdecydować kibice.

Co potrafi nowe mini?



Reklama

Specyfikacja techniczna samochodu rajdowego Mini 4 All Racing

Silnik

Silnik diesla BMW z systemem podwójnego turbodoładowania
6 cylindrów w układzie liniowym, 24-zawory, DOHC
Średnica tłoków x skok 84.0 mm x 88.0 mm
Pojemność 3000 cc
System paliwowy Bosch Common Rail, 2000 bar
Moc maksymalna kW/ bhp 236/315 przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 700 Nm/2100 obr/min





Właściwości jezdne

Sprzęgło trzytarczowe, metalowe (AP Racing)
Skrzynia biegów 5 lub 6 biegowa, sekwencyjna (Sadev)
Mechanizmy różnicowe przód/tył mechaniczne z mechanizmem samoblokującym (X-trac)
Zawieszenie niezależne z podwójnymi wahaczami
Amortyzatory 250 mm (Reiger)
Tarcze hamulcowe wentylowane , 6. tłoczkowe zaciski (AP Racing)
Opony 235/85 R16 (BF Goodrich)
Obręcze aluminiowe (BBS)
Koła zapasowe 2+1







Nadwozie

Kevlarowo-karbonowy kompozyt
Konstrukcja rurowa nadwozia
Siedzenia zgodne ze specyfikacją FIA (Recaro)
Komputer Motec, GPS-ERTF / Easy Trip
Zbiornik paliwa FT3 standard, pojemność 420 litrów (ATL)



Wymiary

Całkowita długość/szerokość/wysokość - 4377mm/1994mm/1996mm
Rozstaw osi 2900 mm
Rozstaw kół 1,815 mm
Waga 1900 kg, minimalna zgodna z regulaminem