Już po jedenastu miesiącach marka osiągnęła wzrost o 12,3 proc. i sprzedaż na poziomie 702 400 sztuk, co oznacza, że przekroczyła zeszłoroczne wyniki, mimo że bieżący rok się jeszcze nie skończył. Dla porównania, w ubiegłym roku (styczeń-grudzień), sprzedaż osiągnęła poziom 684 200 pojazdów. Po raz pierwszy marce udało się przekroczyć pułap 700 000 sztuk samochodów. W samym listopadzie, na całym świecie marka uzyskała wzrost sprzedaży o 15,8 procent i sprzedała 64 200 samochodów (listopad 2009: 55 000 szt.). Skoda Auto odnotowała rekordowe, dwucyfrowe wzrosty sprzedaży zwłaszcza w Chinach, Indiach i Rosji.

Reklama

"Skoda wyraźnie przyspiesza i ma ogromne szanse na osiągnięcie dwucyfrowego wyniku, jeśli chodzi o procentowy wzrost sprzedaży w tym roku" - podkreślił Jürgen Stackmann, członek zarządu Skoda Auto, odpowiedzialny za sprzedaż i marketing. "Dzięki doskonałym wynikom za listopad, jesteśmy na najlepszej drodze, by prognozowany na ten rok wynik 750 000 sprzedanych samochodów, stał się rzeczywistością. To naprawdę solidne podstawy do tego, by sprostać naszym ambicjom na nadchodzące lata."

Na rodzimym, czeskim rynku marka ponownie uplasowała się na pozycji lidera. Udziały w rynku wzrosły do 34,3 proc. w listopadzie (w ubiegłym roku: 32,9 proc.). Łącznie, w Czechach marka sprzedała w pierwszych jedenastu miesiącach tego roku 53 400 samochodów (styczeń-listopad 2009: 50 800 szt.).

Także w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, Skoda Auto sukcesywnie umacnia swoją pozycję. Ukraina (+15,9 proc.), Węgry (+11,4 proc.), Słowenia (+18,8 proc.), Estonia (+17,5 proc.), i Serbia (+24,4 proc.), to rynki, na których zarówno sprzedaż, jak i udział w rynku także wyraźnie się poprawiły.

W Polsce, po jedenastu miesiącach 2010 roku Skoda jest na pierwszym miejscu, jeśli chodzi o sprzedaż samochodów osobowych. Wynik 34 301 sztuk (11,53 proc. udziału w rynku) pozwolił marce wyprzedzić drugiego Volkswagena aż o 9890 sztuk.

Również w Europie Zachodniej (bez Niemiec), Skoda Auto zwiększyła swoje udziały w rynku. Ogromne wzrosty sprzedaży czeski producent odnotował w Irlandii (+107,0 proc.), Holandii (+92,1 proc.), Finlandii (+52,6 proc.) i w Wielkiej Brytanii (+23,1 proc.).

Dostawy modeli marki Skoda w listopadzie 2010 (w porównaniu z listopadem 2009): Octavia (27 000 szt. / +28,9 proc.), Fabia (19 500 szt. / -0,7 proc.), Superb (8700 szt. / +59,2 proc.), Yeti (4500 szt. / +75,5 proc.), Roomster (2900 szt. / -12,2 proc.), Octavia Tour (1800 szt. / -51,6 proc.).