Sprawa dotyczy modeli wyprodukowanych od 1 czerwca 2006 do 25 stycznia 2007 w Niemczech, Hiszpanii i Rosji, z silnikami benzynowymi (1,6, 1,8 i 2,0) oraz wysokoprężnymi TDCi. Właśnie w tych samochodach może dochodzić do nadmiernej korozji elementów układu chłodzenia silnika.

>>>Lista najlepszych i najgorszych aut świata

Reklama

Producent w komunikacie zaznacza, że wada ta występuje tylko w samochodach użytkowanych w krajach, w których zimą stosowane są duże ilości soli. W ekstremalnych przypadkach korozja może rozprzestrzenić się na obwody elektroniczne i powodować przegrzanie, co może prowadzić nawet do stopienia izolacji przewodów elektrycznych oraz przewodów i urządzeń sąsiadujących.

>>>Toyota wzywa 15 tysięcy aut do poprawki

Kampanią serwisową w Polsce objętych jest 1946 sztuk forda focusa. Zobacz, czy jeździsz autem z listy (spis numerów VIN).