Cel? Zwycięstwo w Dakarze 2009. Przypominamy, że najsłynniejszy rajd terenowy świata przeniesiono z Afryki za ocean do Ameryki Południowej. Karawana samochodów, ciężarówek i motocykli wystartuje 3 stycznia z Buenos Aires.
Nowa rajdówka Mitsubishi jest następcą utytułowanego pajero i pajero evolution. Aut, które zdobyły dla japońskiej marki aż 12 zwycięstw w 25-letniej historii startów w Dakarze.
Racing lancer MRX09, podobnie jak wielcy poprzednicy, będzie homologowany w kategorii T1, czyli ekstraklasie terenowych rajdówek. Mało tego, wyczynowy lancer spełni też wymagania regulaminu FIA, który wejdzie w życie w 2010 roku.
Konstrukcja MRX09 opiera się na nowej ramie przestrzennej ze stalowych rur. Między przednimi kołami będzie trzylitrowy turbodiesel V6, który teraz jest testowany na bezdrożach pod maską pajero evo MPR14. Osiągi - ponad 260 KM i przeszło 650 niutonometrów.
Z pajero evolution pozostał sprawdzony układ napędu na cztery koła, pięciostopniowa skrzynia biegów Ricardo, zawieszenie i hamulce. Całość przykrywa karoseria z włókien węglowych, która przypomina najnowszego lancera sportback. Masa 1900 kg i niemal 4,5 m długości.