Inne
Inne

Fiat chwali się wynikami. W lutym 2010 roku w zakładzie w Tychach wyprodukowano 53 346 samochodów, tj. o 6747 szt. więcej (+ 14,5 proc. w porównaniu do lutego 2009), w tym samochodów marki Fiat i Abarth - 43 591 szt.: panda - 24 991 szt., fiat 500 - 16 699 szt. - ciekawe kto zażyczył sobie różowy egzemplarz? :), fiat 600 - 1 276 szt. i Abarth 500 - 625 szt.



Cały świat pożąda aut z Polski - czytaj dalej>>>









Reklama

W lutym produkcja fiata pandy, fiata 500, fiata 600 i Abarth 500 na eksport wyniosła 42 646 szt. to wynik lepszy o 4582 szt. od tego jaki zanotowano w drugim miesiącu 2009 roku.

Reklama
Inne

W ciągu dwóch miesięcy 2010 roku z linii produkcyjnych tyskiego zakładu zjechało 105 933 samochodów, tj. o 22 809 szt. więcej (+ 27,4 proc. w odniesieniu do minionego roku), w tym 85 291 marki Fiat i Abarth (panda - 47 641 szt., fiat 500 - 33 910 szt., fiat 600 - 2589 szt., Abarth 500 - 1151 szt.). Co stanowi 73,6 proc. rynku. Blisko 30-procentowy wzrost produkcji pozwolił na umocnienie pozycji lidera i zwiększenie udziału w polskim rynku o 4,9 pproc.



Cały świat pożąda aut z Polski - czytaj dalej>>>










Dla Forda o początku stycznia do końca lutego zakład Fiata wyprodukował ponad 20 600 szt. nowych fordów ka.



Cały świat pożąda aut z Polski - czytaj dalej>>>












Co się dzieje z tymi tysiącami aut? Niemal 98 procent trafiło na rynki zagraniczne - wyeksportowano 83 341 samochodów marki Fiat i Abarth (+18 412 szt., czyli +28,4 proc. w porównaniu do wyników z 2009 roku).

Reklama

Najwięksi odbiorcy fabryki w Tychach to kolejno Włochy - 47 612 szt., Anglia - 10 575 szt., Francja - 7944 szt., Niemcy - 4397 szt., Holandia - 1800 szt., Hiszpania - 1783 szt., Japonia - 1417 szt., Austria - 1249 szt., Belgia - 1057 szt., Dania - 942 szt.



Cały świat pożąda aut z Polski - czytaj dalej>>>










Najbardziej dynamiczny wzrost osiągnęła produkcja samochodów w gliwickiej fabryce Opla. Od początku roku powstało tam 21,8 tys. aut, o 63,4 proc. więcej niż przed rokiem. Tym samym Opel zwiększył swój udział w rynku o 4,1 pproc., do 15,4 proc. Co drugi samochód, opuszczający taśmy montażowe gliwickiej fabryki to Astra IV (ponad 11,5 tys. sztuk).


Prawie 13-procentowy wzrost wykazała produkcja Volkswagena. W poznańskich zakładach wyprodukowano 10,9 tys. aut, co daje producentowi 7,7 proc. udziału w rynku.

W najgorszej sytuacji jest obecnie FSO, jedyna firma działająca na krajowym rynku, która odnotowała dotkliwy spadek produkcji - wynik nieco ponad 4,8 tys. aut jest o 65,5 proc. mniejszy od ubiegłorocznego.