Jakie auto najbardziej kojarzy się Polakom z Walentynkami? Okazuje się, że najbardziej romantycznym autem jest VW New Beetle, powszechnie znany jako "Garbus" - tak wynika z ankiety przeprowadzonej na zlecenie bazy ogłoszeń motoryzacyjnych mobile.eu.

>>>Kobieta w aucie woli powoli, on chce szybko

Reklama

Jego kształt i charakter mogą budzić sympatię. Legendarny chrabąszcz, czy to w wersji sprzed pięćdziesięciu lat, czy w wersji sprzed lat pięciu, ma rzesze miłośników i wielkich pasjonatów. Jednak bez względu na to czy jesteśmy jego posiadaczami, czy nie, VW "Garbus" kojarzy nam się po prostu z Walentynkami! To właśnie ten model wskazywany był najczęściej przez ankietowanych Polaków.

W liczącej ponad 1,4 miliona ogłoszeń bazie internetowego rynku pojazdów, mobile.eu, użytkownicy mogą znaleźć wiele ofert sprzedaży "walentynkowych aut". Znalazło się w niej prawie 2500 VW New Beetle i 560 ofert dawnej wersji popularnego "Garbusa".

Już sama marka Volkswagen według Polaków budzi walentynkowe skojarzenia (16 proc. ankietowanych) - naszym zdaniem to szokujące wyznanie. Do romantycznych aut należy również Mercedes (10 proc.) i Audi (8 proc.). Zwolennicy Mercedesa nie wskazywali konkretnego modelu, zwolennicy Audi - najczęściej A4 i A6. A gdzie się podziały włoskie ikony stylu? Alfa Romeo, Fiat, Ferrari...

>>>Za kierownicą facet jest gorszy od kobiety

Reklama

Wyboru Volkswagena (w szczególności Volkswagena "Garbusa") dokonywali częściej mężczyźni. Wskazania respondentów były zróżnicowane także ze względu na ich wiek. Ludziom młodym, w wieku 18-24 lat, najbardziej z Walentynkami kojarzy się marka Audi (13 proc.). W grupie osób dojrzałych (25-54 lat) na pierwszym miejscu uplasowała się marka Volkswagen (25 proc.). Osoby po 55 roku życia, za najbardziej romantyczne auto uznały Mercedesa - trudno się nie zgodzić, zwłaszcza kiedy to jest piękne kabrio z gwiazdą na masce.

Według Polaków, romantyczne auto powinno być w kolorze czerwonym, tak wskazało 41 proc. ankietowanych, wśród nich częściej kobiety. Z Walentynkami kojarzy się także samochód czarny (10 proc.) lub srebrny (7 proc.).

Okazuje się, że ważne jest także, by "walentynkowe auto" było wygodne i przestronne (tak wskazało 7 proc. ankietowanych), zgrabne (6 proc.) i ładnie wykończone (5 proc.).