Kultowa Honda powraca jako hybryda Inne
Kultowa Honda powraca jako hybryda Inne

Honda produkcyjną wersję CR-Z ujawniła w czasie salonu samochodowego w Detroit. Skąd wiadomo, że to następca CRX-a? Po pierwsze, tył auta ten sam pomysł ze szklaną pokrywą, tylko wykonanie znacznie nowocześniejsze. No i jeszcze nazwa - dziwnie podobna… Uroda? Klin na czterech kołach z wielkim wlotem powietrza z przodu i światłami do jazdy dziennej z ośmioma diodami LED…

Pod ostrą karoserią kryje się futurystyczne wnętrze dla czterech osób. Na tylnej kanapie, na krótką przejażdżkę można zabrać co najwyżej dwójkę dzieci. W razie potrzeby tylne siedzenia mogą zostać złożone jednym ruchem, co tworzy płaską powierzchnię umożliwiającą przewiezienie większej ilości bagażu.

Kultowa Honda powraca jako hybryda Inne

Napęd daje benzynowo-elektryczna hybryda. Jak na sportowe (?) cacko przystało skrzynia biegów jest mechaniczna. Przekładnia współpracuje z 1,5-litrowym silnikiem benzynowym. Jak zapewniają konstruktorzy jednostka chętnie "wchodzi na obroty" i zapewnia doskonałe osiągi dzięki dodatkowym 78 Nm momentu obrotowego, dostarczanym przez silnik elektryczny o mocy 14 KM, umieszczony pomiędzy motorem spalinowym a skrzynią biegów.

Kultowa Honda powraca jako hybryda Inne

Moc maksymalna i maksymalny moment obrotowy jednostki spalinowej wspomaganej silnikiem elektrycznym to odpowiednio - 124 KM i 174 Nm. Szczytowa wartość momentu obrotowego jest taka sama, jak w przypadku Hondy Civic 1,8 l jednak emisja CO2 jest o 35 g/km niższa i utrzymuje się na poziomie 117 g/km. Spalanie - 5 litrów na 100 km.

Kultowa Honda powraca jako hybryda Inne

Silnik elektryczny zapewnia płaski przebieg momentu obrotowego układu, przy czym maksymalna wartość osiągana jest przy bardzo niskich jak na jednostkę wolnossącą obrotach (1500 obr./min). Wspomagany przez "elektryczność" silnik benzynowy, w połączeniu z 6-biegową przekładnią manualną ma być elastyczny i brzmieć sportowo.

Kultowa Honda powraca jako hybryda Inne

Honda CR-Z została uzbrojona w trzyzakresowy układ jazdy 3-Mode Drive System. Każdy z nich to inne ustawienia reakcji przepustnicy, układu kierowniczego, czasu uruchamiania systemu, zatrzymywania silnika spalinowego na postoju, klimatyzacji i poziomu wspomagania systemem IMA. Co ciekawe układ pozwala na wybór pomiędzy jazdą dającą najwięcej przyjemności, ekonomią lub łączy zabawą z oszczędnością.

Europejska wersja Hondy CR-Z zadebiutuje podczas marcowego salonu samochodowego w Genewie. Zaczynamy odliczanie…