Oto rozerwana opona i rozbite BMW prezydenta. Mamy ZDJĘCIA prosto z laboratorium kryminalistycznego policji
1 Sprawę wypadku prezydenckiej limuzyny na autostradzie A4 bada Prokuratura Okręgowa w Opolu. Prowadzone przez śledczych dochodzenie dotyczy nieumyślnego sprowadzenia niebezpieczeństwa katastrofy w ruchu lądowym (artykuł 174 paragraf 2 Kodeksu karnego). Przestępstwo to jest zagrożone karą do 3 lat więzienia.
dziennik.pl
2 Opancerzone BMW szczęśliwie nie uderzyło w barierę rozdzielającą nitki autostrady A4 i nie wpadło na inne samochody. Poza kompletnie zniszczoną tylną oponą auto ma urwany zderzak i pogięty błotnik.
dziennik.pl
3 Uszkodzone opancerzone BMW trafiło pod lupę biegłych z Centralnego Laboratorium Kryminalistycznego Komendy Głównej Policji w Warszawie. Specjaliści mają odpowiedzieć na pytanie co spowodowało zniszczenie opony, jaki był przebieg zdarzenia, czy samochód był sprawny. Wcześniej przeprowadzono oględziny fragmentów przeciwnego pasa ruchu autostrady.
dziennik.pl
4 Prokuratura z Opola uściśla, że biegli mają np. odpowiedzieć na pytanie, czy zniszczenie koła prezydenckiego samochodu mogły spowodować umyślnie osoby trzecie. Mają także odtworzyć, jak doszło do zdarzenia - na podstawie stanu samochodu, zeznań czy np. zabezpieczonych nagrań zdarzenia.
dziennik.pl
5 Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że biegli przeprowadzili badania mechanoskopijne uszkodzonego koła. Na czym to polega? Wiadomo, że Zespół Badań Mechanoskopijnych Centralnego Laboratorium Kryminalistycznego Komendy Głównej Policji wykonuje badania i sporządza opinie z zakresu mechanoskopii klasycznej, metaloznawstwa i wypadków drogowych.
dziennik.pl
6 Policja na swojej stronie wyjaśnia, że jeśli chodzi o wypadki drogowe, to badaniom poddawane są wszelkie inne metalowe elementy konstrukcyjne, które mogły mieć wpływ na zaistniałą katastrofę lub wypadek, np.: elementy układów kierowniczych, haki holownicze, dyszle przyczep, liny, łańcuchy, sprężyny.Badania rozdzielonych elementów konstrukcyjnych polegają na ocenie przełomów (doraźne, zmęczeniowe, plastyczne, kruche), na podstawie, których można ustalić przyczynę rozdzieleń i określić czy powstały one przed wypadkiem, czy na skutek wypadku.
dziennik.pl
7 Jak można przeczytać na stronie policji, biegli z zakresu badań wypadków drogowych zajmują się ich rekonstrukcją na podstawie akt sprawy, śladów na obuwiu i odzieży oraz uszkodzeń pojazdów i ich elementów, określaniem na podstawie zdjęć wymiarów obiektów mających związek z wypadkiem drogowym oraz odległości między nimi, badaniem śladów środków transportu mających bezpośredni związek z wypadkiem drogowym, określaniem marki lub rodzaju pojazdu na podstawie jego elementów lub pozostawionych śladów.
PAP / Jacek Turczyk
8
dziennik.pl
9
dziennik.pl
10
dziennik.pl
11
dziennik.pl
12
PAP / Jacek Turczyk
13
dziennik.pl
14
PAP / Jacek Turczyk
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję