Które samochody palą faktycznie najmniej? Sprawdzili to metodą, która nie oszukuje
1 Koncern Fiat Chrysler Automobiles (FCA; m.in. Jeep, Fiat, Dodge, Chrysler) znalazł się na ostatniej 12. lokacie zestawienia agencji EPA. Średnie zużycie paliwa (w cyklu mieszanym; zużycie paliwa w cyklu mieszanym zostaje określone na podstawie obliczenia wartości ważonej z użyciem wartości odpowiadających 37 proc. jazdy miejskiej i 63 proc. jazdy pozamiejskiej) dla wszystkich pojazdów FCA z 2014 roku sprzedanych w USA wyniosło 11,31 l/100 km. Dla porównania, całkowita średnia dla rynku amerykańskiego wynosi 9,7 l/100 km.
Jeep
2 Koncern General Motors (GM; m.in. Buick, Cadillac, Chevrolet, GMC) znalazł się na 11. lokacie zestawienia agencji EPA. Średnie zużycie paliwa (w cyklu mieszanym) dla wszystkich pojazdów GM z 2014 roku sprzedanych w USA wyniosło 10,32 l/100 km. Dla porównania, całkowita średnia dla rynku amerykańskiego wynosi 9,7 l/100 km.
Buick
3 Ford znalazł się na 10. lokacie zestawienia agencji EPA. Średnie zużycie paliwa (w cyklu mieszanym) dla wszystkich pojazdów tej firmy z 2014 roku sprzedanych w USA wyniosło 10,32 l/100 km. Ford jest o oczko wyżej od GM ze względu na lepszą wartość emisji CO2. Dla porównania, całkowita średnia dla rynku amerykańskiego wynosi 9,7 l/100 km.
Ford
4 Dziewiąte miejsce zestawienia agencji EPA dla Mercedesa. Średnie zużycie paliwa (w cyklu mieszanym) dla wszystkich pojazdów niemieckiej firmy z 2014 roku sprzedanych w USA wyniosło 10,14 l/100 km. Dla porównania, całkowita średnia dla rynku amerykańskiego wynosi 9,7 l/100 km.
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
5 Toyota na 8. lokacie zestawienia agencji EPA. Średnie zużycie paliwa (w cyklu mieszanym) dla wszystkich pojazdów japońskiej firmy z 2014 roku sprzedanych w USA wyniosło 9,19 l/100 km. Dla porównania, całkowita średnia dla rynku amerykańskiego wynosi 9,7 l/100 km.
Toyota
6 Kia zdobyła 7. miejsce w rankingu EPA. Średnie zużycie paliwa (w cyklu mieszanym) dla wszystkich pojazdów koreańskiej firmy z 2014 roku sprzedanych w USA wyniosło 9,08 l/100 km. Dla porównania, całkowita średnia dla rynku amerykańskiego wynosi 9,7 l/100 km.
KIA
7
BMW to najwyżej sklasyfikowany koncern z Europy (BMW, Mini, Rolls-Royce). Niemiecki gigant znalazł się na 6. miejscu rankingu EPA.
Średnie zużycie paliwa (w cyklu mieszanym) dla wszystkich pojazdów grupy BMW z 2014 roku sprzedanych w USA wyniosło 8,91 l/100 km. Dla porównania, całkowita średnia dla rynku amerykańskiego wynosi 9,7 l/100 km.
BMW / UWEFISCHER
8 Nissan na 5. lokacie zestawienia agencji EPA. Średnie zużycie paliwa (w cyklu mieszanym) dla wszystkich pojazdów japońskiego koncernu z 2014 roku sprzedanych w USA wyniosło 8,71 l/100 km. Dla porównania, całkowita średnia dla rynku amerykańskiego wynosi 9,7 l/100 km.
Nissan
9 Honda na 4. lokacie zestawienia agencji EPA. Średnie zużycie paliwa (w cyklu mieszanym) dla wszystkich pojazdów japońskiego koncernu z 2014 roku sprzedanych w USA wyniosło 8,62 l/100 km. Dla porównania, całkowita średnia dla rynku amerykańskiego wynosi 9,7 l/100 km.
Honda
10 Hyundai na 3. lokacie zestawienia agencji EPA. Średnie zużycie paliwa (w cyklu mieszanym) dla wszystkich pojazdów koreańskiego koncernu z 2014 roku sprzedanych w USA wyniosło 8,55 l/100 km. Dla porównania, całkowita średnia dla rynku amerykańskiego wynosi 9,7 l/100 km.
Hyundai
11 Subaru na 2. lokacie zestawienia agencji EPA. Średnie zużycie paliwa (w cyklu mieszanym) dla wszystkich pojazdów tej firmy z 2014 roku sprzedanych w USA wyniosło 8,52 l/100 km. Dla porównania, całkowita średnia dla rynku amerykańskiego wynosi 9,7 l/100 km.
Media
12
Wreszcie najwyższe podium. Samochody Mazdy trzeci raz z rzędu zostały uznane przez amerykańską Agencję Ochrony Środowiska (EPA) za najbardziej ekonomiczne pod względem spalania.
Średnie zużycie paliwa (w cyklu mieszanym) dla wszystkich pojazdów Mazdy z 2014 r. sprzedanych w USA wyniosło 8,0 l/100 km, co jest poprawą o prawie 5 proc. w stosunku do modeli z 2013, natomiast emisja CO2 wyniosła 188 g/km( (spadek o 9 proc.). Dla porównania, całkowite średnie dla rynku amerykańskiego wyniosły odpowiednio 9,7 l/100 km i 227 g/km.
Co ciekawe ze wstępnych wyliczeń EPA wynika, że dla modeli z 2015 roku japońska marka także znajduje się na czele stawki.
Mazda
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję