Warszawa
Reklama

Które samochody palą faktycznie najmniej? Sprawdzili to metodą, która nie oszukuje

21 grudnia 2015, 17:19
Kierowcy w Polsce o amerykańskiej Agencji Ochrony Środowiska (EPA) usłyszeli po wybuchu afery związanej z manipulacjami w silnikach Diesla stosowanych przez koncern Volkswagen. Amerykanie wykryli w jednostkach TDI specjalne oprogramowanie, które fałszowało odczyty poziomu spalin. Teraz specjaliści EPA opublikowali raport pt. Light-Duty Fuel Economy Trends, w którym spisali wyniki testów przeprowadzonych na samochodach 12 najpopularniejszych producentów. W zestawieniu brakuje oczywiście aut Grupy VW. Powodem wykluczenia jest trwające śledztwo. Autorzy raportu podkreślają, że brane przez nich pod uwagę skorygowane wartości odzwierciedlają rzeczywiste spalanie i emisję CO2 lepiej niż pomiar NEDC stosowany w Europie (przeprowadzany w laboratorium; oderwany od realiów). Krótko mówiąc podawane przez agencję EPA wyniki są bliższe prawdzie i codziennej eksploatacji.Które auta są najbardziej i naprawdę ekonomiczne? Zobacz zestawienie…
Kierowcy w Polsce o amerykańskiej Agencji Ochrony Środowiska (EPA) usłyszeli po wybuchu afery związanej z manipulacjami w silnikach Diesla stosowanych przez koncern Volkswagen. Amerykanie wykryli w jednostkach TDI specjalne oprogramowanie, które fałszowało odczyty poziomu spalin. Teraz specjaliści EPA opublikowali raport pt. Light-Duty Fuel Economy Trends, w którym spisali wyniki testów przeprowadzonych na samochodach 12 najpopularniejszych producentów. W zestawieniu brakuje oczywiście aut Grupy VW. Powodem wykluczenia jest trwające śledztwo. Autorzy raportu podkreślają, że brane przez nich pod uwagę skorygowane wartości odzwierciedlają rzeczywiste spalanie i emisję CO2 lepiej niż pomiar NEDC stosowany w Europie (przeprowadzany w laboratorium; oderwany od realiów). Krótko mówiąc podawane przez agencję EPA wyniki są bliższe prawdzie i codziennej eksploatacji.Które auta są najbardziej i naprawdę ekonomiczne? Zobacz zestawienie… / Mazda / Rene Pieters
Które samochody palą faktycznie najmniej? Oto wyniki badań agencji, która ujawniła machlojki Volkswagena. Eksperci zastosowali metodę odzwierciedlającą rzeczywiste zużycie paliwa i emisję CO2 .

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

Powiązane

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję

Reklama
Reklama
Reklama
Zobacz
Reklama