Warszawa
Reklama

Które samochody palą faktycznie najmniej? Sprawdzili to metodą, która nie oszukuje

21 grudnia 2015, 17:19
Kierowcy w Polsce o amerykańskiej Agencji Ochrony Środowiska (EPA) usłyszeli po wybuchu afery związanej z manipulacjami w silnikach Diesla stosowanych przez koncern Volkswagen. Amerykanie wykryli w jednostkach TDI specjalne oprogramowanie, które fałszowało odczyty poziomu spalin. Teraz specjaliści EPA opublikowali raport pt. Light-Duty Fuel Economy Trends, w którym spisali wyniki testów przeprowadzonych na samochodach 12 najpopularniejszych producentów. W zestawieniu brakuje oczywiście aut Grupy VW. Powodem wykluczenia jest trwające śledztwo. Autorzy raportu podkreślają, że brane przez nich pod uwagę skorygowane wartości odzwierciedlają rzeczywiste spalanie i emisję CO2 lepiej niż pomiar NEDC stosowany w Europie (przeprowadzany w laboratorium; oderwany od realiów). Krótko mówiąc podawane przez agencję EPA wyniki są bliższe prawdzie i codziennej eksploatacji.Które auta są najbardziej i naprawdę ekonomiczne? Zobacz zestawienie…
Kierowcy w Polsce o amerykańskiej Agencji Ochrony Środowiska (EPA) usłyszeli po wybuchu afery związanej z manipulacjami w silnikach Diesla stosowanych przez koncern Volkswagen. Amerykanie wykryli w jednostkach TDI specjalne oprogramowanie, które fałszowało odczyty poziomu spalin. Teraz specjaliści EPA opublikowali raport pt. Light-Duty Fuel Economy Trends, w którym spisali wyniki testów przeprowadzonych na samochodach 12 najpopularniejszych producentów. W zestawieniu brakuje oczywiście aut Grupy VW. Powodem wykluczenia jest trwające śledztwo. Autorzy raportu podkreślają, że brane przez nich pod uwagę skorygowane wartości odzwierciedlają rzeczywiste spalanie i emisję CO2 lepiej niż pomiar NEDC stosowany w Europie (przeprowadzany w laboratorium; oderwany od realiów). Krótko mówiąc podawane przez agencję EPA wyniki są bliższe prawdzie i codziennej eksploatacji.Które auta są najbardziej i naprawdę ekonomiczne? Zobacz zestawienie… / Mazda / Rene Pieters
Które samochody palą faktycznie najmniej? Oto wyniki badań agencji, która ujawniła machlojki Volkswagena. Eksperci zastosowali metodę odzwierciedlającą rzeczywiste zużycie paliwa i emisję CO2 .

Powiązane

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję

Reklama
Reklama
Zapisz się na newsletter
Zmiany w przepisach dla kierowców, najświeższe informacje ze świata motoryzacji, premiery, testy najnowszych modeli aut, porady. Od kiedy zakaz samochodów spalinowych? Czy pieszy ma zawsze pierwszeństwo? Gdzie zainstalują nowe fotoradary i kamery odcinkowego pomiaru prędkości? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziesz w newsletterze Auto.dziennik.pl.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Reklama
Zobacz
Reklama