Prototyp na bazie nowego Volkswagena ID.7 stworzyli Andreas Reckewerth (szef biura technologicznego platformy MEB) oraz członkowie jego zespołu. – Platforma MEB oferuje wiele możliwości rozwoju pojazdu, bez ograniczeń dla kreatywności. Od początku chcieliśmy zbudować prototyp właśnie na ID.7 i naszym głównym celem była poprawa osiągów. W ten sposób możemy pokazać nasze możliwości – powiedział Reckewerth.

Reklama

Nadwozie prototypu ma wiele cech znanych z aut sportowych – zarówno przedni splitter, jak i tylny dyfuzor są wykonane z włókna węglowego. Inżynierowie zwiększyli rozstaw kół o 80 milimetrów i obniżyli sportowe zawieszenie o 60 milimetrów, zmieniając sprężyny na znacznie sztywniejsze.

Volkswagen ID.X Performance: dobrze wygląda, jeszcze lepiej przyspiesza

Prototypowy sedan jest wyposażony w 20-calowe aluminiowe felgi z centralną nakrętką i z wyścigowymi oponami o szerokości 265 mm. Z tyłu wykonany z karbonu spoiler zapewnia niezbędną siłę docisku. Przyciemniane klosze tylnych świateł podkreślają sportowy wygląd wyczynowej wersji elektrycznej limuzyny. We wnętrzu pojazdu pasażerowie mają do dyspozycji kubełkowe fotele z włókna węglowego, które zapewniają optymalne podparcie nawet przy bardzo dynamicznej jeździe.

Volkswagen ID.X Performance / Materiały prasowe / ravir film
Volkswagen ID.X Performance / Materiały prasowe / ravir film

Volkswagen szokuje mocą

W prototypie ID.X Performance Volkswagen zdecydował się na dwa silniki o łącznej mocy 558 KM, dostajemy też napęd na cztery koła i funkcję boost. Moment obrotowy jest kontrolowany przez menedżera dynamiki, który zarządza również działaniem blokady mechanizmu różnicowego tylnej osi. Jego działaniem można sterować przy pomocy osobnego wyświetlacza o przekątnej ekranu 17 cm, umieszczonego w konsoli środkowej. Prototyp może być ładowany z mocą dochodzącą do 200 kW.

Fani GTI mieli spotkania nad Wörthersee, fani ID spotykają się nad Lago Maggiore

Marka z Wolfsburga zaprezentowała prototyp ID.X Performance na spotkaniu ID. Treffen, które odbyło się w Locarno w pierwszych dniach września. Entuzjaści pojazdów elektrycznych spotkali się po szwajcarskiej stronie Lago Maggiore, aby porozmawiać o swojej pasji i wziąć udział we wspólnych wycieczkach. Spotkanie jest inicjowane i organizowane przez użytkowników Volkswagenów ID., będących jednocześnie członkami ID. Drivers Club. Podczas obecnej edycji imprezy ustanowiono nowy rekord frekwencji z ponad 130 pojazdami.

Zespół marki Volkswagen był na nim obecny wraz z wieloma ekspertami, z którymi można było porozmawiać o rozwoju elektromobilności. Oprócz ID.X Performance, Volkswagen zaprezentował w Locarno również inne modele z rodziny ID. Volkswagen już w zeszłym roku zachwycił licznych fanów pojazdów elektrycznych w Locarno, prezentując prototypy ID. XTREME i ID. Xcite.

Volkswagen ID.X Performance / Materiały prasowe / ravir film
Volkswagen ID.X Performance / Materiały prasowe / ravir film
Volkswagen ID.X Performance / Materiały prasowe / ravir film
Volkswagen ID.X Performance / Materiały prasowe / ravir film
Volkswagen ID.X Performance / Materiały prasowe / ravir film