W Polsce trawa boom na instalacje LPG. Jak wynika z obliczeń Polskiej Organizacji Gazu Płynnego, do końca 2011 roku liczba aut jeżdżących na propan-butan wzrosła o 200 tys. do 2,5 mln. W 2010 roku samochodów zasilanych LPG było ponad 2,3 mln. Przyczyną tak dynamicznego wzrostu są w przybliżeniu o 40 proc. mniejsze koszty, jakie kierowca ponosi na stacji paliw przy każdym tankowaniu - cena gazu jest o ok. 40-50 proc. niższa od ceny jednego litra benzyny lub ropy. Mówiąc w uproszczeniu - jazda samochodem wyposażonym w instalację LPG pozwala zmniejszyć wydatki ponoszone na paliwo.

Dobry interes w instalacji LPG widzą także koncerny motoryzacyjne. Swoją najnowszą ofertę przedstawił właśnie Opel. Nowościami niemieckiego producenta zasilaną LPG są pięciodrzwiową astra 5d, astrę sports tourer i meriva, wyposażone w nowy, mocny silnik 1.4 LPG Turbo ecoFLEX. Auta stają w tabelkach Opla obok corsy LPG 1.2/83 KM ecoFLEX w wersji trzydrzwiowej i pięciodrzwiowej, która jest sprzedawana od czerwca 2011 roku.

Właściciele samochodów z napędem LPG mogą zaoszczędzić do 40 proc. kosztów paliwa. W niektórych krajach, takich jak Niemcy, istnieją istotne ulgi podatkowe dla właścicieli samochodów z napędem LPG. W dodatku, jeżeli chodzi o modele, których silniki spełniają normę Euro 5, Opel oferuje rozwiązanie LPG ex works, zapewniając, pełną gwarancję producenta. Opel wytwarza samochody z napędem LPG od 2009 roku. W całej Europie sprzedano około 61 tys. egzemplarzy, a same Włochy osiągnęły 80 proc. tej sprzedaży - mówi dziennikowi.pl Przemysław Byszewski, szef biura prasowego General Motors Poland.

Jazda samochodami z napędem LPG jest znacznie tańsza, a zasięg roboczy jest większy. Na przykład całkowity zasięg roboczy pięciodrzwiowej Astry 1.4 Turbo LPG ecoFLEX, wyposażonej w 56-litrowy zbiornik z benzyną i 49-litrowy zbiornik LPG, wynosi ponad 1400 kilometrów - dodaje Byszewski.

Jednostka 1.4 LPG Turbo ecoFLEX może pracować w trybie LPG lub benzynowym. Kierowcy mają do wyboru dwie wersje mocy - 140 KM (200 Nm) w pięciodrzwiowej astrze i w astrze sports tourer oraz 120 KM (175 Nm) w merivie. Cena wyjściowa za pięciodrzwiową astrę 1.4 Turbo LPG ecoFLEX w wersji enjoy to 83 000 zł, za astrę sports tourer LPG w wersji enjoy 86 900 zł, a za merivę LPG w wersji enjoy 77 600 zł.

Jednak to nie wszystko - Opel zapowiada, że jesienią 2012 roku pojawią się jeszcze zafira tourer i insignia w wersji 1.4 Turbo LPG ecoFLEX.

W całej Europie działa ponad 25 000 punktów obsługi. Dzięki ponad 6400 stacjom LPG Niemcy mogą się poszczycić największą infrastrukturą w całej Europie. W Polsce jest obecnie ponad 5000 stacji LPG. Inne europejskie kraje także posiadają mnóstwo stacji LPG, na przykład Włochy mają do dyspozycji ponad 2 800 stacji, Francja ponad 1800, Holandia ponad 1400, a Belgia ponad pięćset stacji. W Wielkiej Brytanii LPG można nabyć na ponad 600 stacjach. Węgry posiadają około 250 stacji.