Najnowszy model audi A6 to limuzyna do jakiej przesiadł się Ryszard Kalisz - fotoreporterzy przyłapali go jak mył swoje cacko na myjni bezdotykowej. Najwidoczniej polityk SLD pozbył się już swojego starego jaguara na którego niedawno narzekał - wytwór brytyjskiej motoryzacji miał mu się notorycznie psuć. Do tej pory poseł jeździł jaguarem s-type z 2003 r.

Czym teraz Kalisz dojeżdża do sejmu? Karoseria nowego audi A6 zbudowana jest w dużej części z aluminium. Auto ma 4,92 m długości i 1,87 m szerokości, wysokość wynosi 1,46 m.

Zdaniem ludzi z Audi to najbardziej sportowe proporcje wśród konkurentów. Opcjonalne auto może mieć diodowe reflektory.

Kabina - luksus przez duże "L"...


Na życzenie fotele przednie są wentylowane i wyposażone w funkcję masażu. Automatyczna klimatyzacja oraz system MMI Radio należą do wyposażenia standardowego. Z dodatków można będzie wybrać m.in.: Head-up Display, wyświetlacz pokazujący najważniejsze informacje na przedniej szybie, MMI touch - system obsługi z panelem dotykowym.

A6 może być wyposażone w pełen dostęp do internetu. We współpracy z Google oferowane są specjalne usługi w trybie online, np. wyszukiwanie celów podróży za pomocą komunikatów głosowych. Bezprzewodowy dostęp do sieci w technologii WLAN umożliwia pasażerom nieograniczone surfowanie i dostęp do poczty elektronicznej. Serwisy informacyjne Audi online informują kierowcę o bieżącym natężeniu ruchu na wybranej przez niego trasie.

Co pod maską? Cena?


Pod maską nowego A6 audi oferuje do wyboru pięć silników - dwie jednostki benzynowe (2.8 FSI/204 KM i 3.0 TFSI/300 KM) oraz trzy turbodiesle (2.0 TDI/177 KM, 3.0 TDI o mocy 204 i 245 KM). Wszystkie wykorzystują układ Start-Stop, system rekuperacji i system zarządzania temperaturą. Najbardziej ekonomicznym silnikiem w ofercie A6 jest jednostka 2.0 TDI, która współpracując z manualną skrzynią biegów zużywa średnio 4,9 l paliwa na 100 km.

W zależności od jednostki napędowej nowe Audi A6 Avant może być z 6-biegową przekładnią manualną, sportową 7-biegową S tronic, bezstopniową multitronic lub 8-biegową tiptronic. Dostępna jest wersja z napędem na przednią oś lub ze stałym napędem na cztery koła quattro ze sportowym mechanizmem różnicowym (zapewnia optymalne rozłożenie mocy na tylne koła).

Cena? Najtańszy model jest napędzany silnikiem 2.0 TDI i kosztuje od 167 200 zł. Najdroższy ma pod maską turbo benzynowe serce o pojemności 3 litrów - za takie A6 z seryjnie montowanym napędem na cztery koła Quattro w salonie trzeba zapłacić 240 200 zł.