Pierwsza nowość pod maską to turbobenzynowy silnik 1.4. W porównaniu z poprzednią wersją jednostki o takiej samej mocy 140 KM ale o pojemności 1.8 nowe serce ma zagwarantować zmniejszone zużycia paliwa o dwa litry - do 5,6 l na 100 km. Równocześnie moment obrotowy dostarczany przez ten motor został zwiększony o prawie 15 proc. do 200 Nm.

Insignia 1.4 turbo ecoFLEX może przyspieszać z 0 do 100 km/h w 10,9 s. Prędkość maksymalna - 205 km/h. 

Kolejna nowość to dwulitrowy doładowany benzynowiec połączony w napędem 4x4 - silnik produkuje 250 KM (o 30 KM więcej) i dostarcza moment obrotowy o wartości 400 Nm (poprzednio 350 Nm). Jednostka jest dostępna z sześciostopniową manualną lub automatyczną skrzynią biegów. Możliwości? Od zera do 100 km/h w 7,5 s. Prędkość maksymalna jest ograniczana elektronicznie do 250 km/h.

Z bajerów pojawił się system Start/Stop dostępny w wielu wariantach wyposażenia. Do tego Opel daje system nawigacji, przednią kamerę oraz wnętrze oprawione skórą.

Do dziś sprzedano ponad 400 tys. insigni, ludzie z Opla liczą, że wprowadzone zmiany jeszcze bardziej podkręca sprzedaż tego auta. W polskich salonach niemieckiego producenta insignię 2012 można już zamawiać...