Mitsubishi outlander to najczęściej kupowany SUV w Polsce. Dla chętnych na to auto mamy dobre wiadomości - nad Wisłą pojawił się właśnie outlander z nowym silnikiem Diesla, opracowanym przez inżynierów Mitsubishi Motors Corporation wspólnie z ludźmi z koncernu Mitsubishi Heavy Industries.

Jednostka o pojemności 2.2 litra (oznaczona symbolem 4N1) i mocy 177 KM podobnie, jak silnik 1.8 DID MIVEC znany z modeli ASX i lancer, należy do rodziny zupełnie nowych, w pełni aluminiowych, ekologicznych silników Diesla 16V z 4 cylindrami, dwoma wałkami rozrządu w głowicy (DOHC) oraz bezpośrednim wtryskiem common rail, spełniających normy Euro 5. To pierwsza na świecie gama jednostek Diesla, w której zastosowano system zmiennych faz rozrządu.

Możliwości? Turbodoładowany silnik 2.2 DID MIVEC współpracuje z sześciobiegową, manualną skrzynią biegów. Średnie spalanie - 5,6 litra na 100 km w cyklu pozamiejskim. Wysoki moment obrotowy - 380 Nm już od 2 tys. obr./min zadba o elastyczność. Outlander z nowym silnikiem przyspiesza do 100 km/h w 9,8 sekundy.

Nowy silnik dzieli podstawowe rozwiązania technologiczne (lekki, odlany z aluminium blok cylindrów, pokrywa głowicy cylindrów wykonana z tworzywa sztucznego - o połowę lżejsza od swego aluminiowego odpowiednika) z najnowszymi konstrukcjami benzynowymi firmy MMC.

Motor 4N1 wykorzystuje również inne zaawansowane technologie takie, jak układ bezpośredniego wtrysku paliwa typu Common Rail z maksymalnym ciśnieniem 2000 bar (poprawa osiągów i niższa emisja CO2) czy przestawiony o 15 mm względem płaszczyzny osi cylindrów wał korbowy (niższa emisja CO2).


Konstruktorzy mówią, że silnik 4N1 zapewnia dużą przyjemność z jazdy a przy tym jest bardziej wydajny i "czystszy" od konkurencyjnych silników Diesla.

"Najpopularniejszy w Polsce SUV - mitsubishi outlander pojawił się z długo oczekiwanym przez klientów nowym silnikiem Diesla 2.2 konstrukcji Mitsubishi. Ta jednostka należy do rodziny innowacyjnych, turbodoładowanych silników - pierwszych na świecie diesli z systemem zmiennych faz rozrządu. Dla kierowców oznacza to między innymi dobrą dynamikę, bardzo niskie zużycie paliwa i wysoką kulturę pracy. Przypominam, że bliźniaczy silnik 1.8 DID MIVEC przez wielu przedstawicieli mediów w Polsce i innych krajach europejskich został uznany za najlepszą obecnie dostępną jednostkę Diesla." - powiedziała Kinga Lisowska, szefowa biura prasowego Mitsubishi Motors Polska.

Nowe serce japońskiego SUV-a zastąpi silnik 2.0 DID/140 KM, który pochodził z półek Volkswagena. Dotąd oferowany w modelu Outlander silnik 2,2 DiD o mocy 156 KM (dostarczany przez koncern PSA) będzie nadal sprzedawany w połączeniu z dwusprzęgłową przekładnią TC-SST Mitsubishi Motors.

W Polsce Outlander 2.2 DID MIVEC jest dostępny w wersji z napędem na 4 koła, z sześciobiegową manualną przekładnią, w czterech wersjach wyposażenia: Invite, Intense, Intense+ i Instyle. Obecnie ceny tego modelu zaczynają się od 127 050 zł.