Kia Picanto nowej generacji błyszczy w Genewie. W porównaniu do poprzednika jego długość całkowita wzrosła o 60 mm (do prawie 3,6 m) − przy wydłużonym o 15 mm rozstawie osi. To oznacza większą przestrzeń na nogi kierowcy i przedniego pasażera (o 36 mm) oraz zwiększoną do 200 litrów (tj. o 27 proc.) objętość ładunkową bagażnika.

Picanto oferowane będzie w dwóch wersjach nadwoziowych - pięcio- i trzydrzwiowej. Pod maskę nowego malucha Kii trafią do wyboru trzy wersje silnika Kappa: czterocylindrowa o pojemności 1248 ccm rozwijająca moc 85 KM i moment obrotowy 121 Nm oraz dwie trzycylindrowe o pojemności 998 ccm: benzynowa i Bi-Fuel (alternatywnie zasilana gazem LPG lub benzyną).

W wersji benzynowej moc silnika wynosi 69 KM a moment obrotowy 95 Nm. Wersja Bi-Fuel wytwarza moc 82 KM i moment 94 Nm. Oprócz zbiornika LPG o pojemności 35 litrów, nowe picanto w wersji Bi-Fuel posiada 10-litrowy zbiornik benzyny, wystarczający do pokonania nawet 150 km po wyczerpaniu się zapasu paliwa gazowego.

Nowe picanto wyposażone jest w hamulce tarczowe na czterech kołach (standard we wszystkich odmianach modelowych z systemem elektronicznej stabilizacji toru jazdy ESC), układ ABS, elektroniczny rozdział siły hamowania EBD oraz wspomaganie hamowania awaryjnego Brake Assist.

Inżynierowie zapewniają, że skuteczność hamowania (41 metrów 100-0 km/h) należy do najlepszych w tej klasie pojazdów, przewyższając osiągi wielu innych modeli segmentu A. Picanto bez systemu ESC posiada na kołach tylnych hamulce bębnowe.

Kia picanto nowej generacji pojawi się w Polsce w drugim kwartale 2011 roku.