Konkurs Pebble Beach Concours d'Elegance w Kalifornii (www.pebblebeachconcours.net) jest uważany za jedno z najbardziej prestiżowych wydarzeń kalendarza motoryzacyjnego - odbywa się w słynnej 18. alei ekskluzywnego Beach Golf Links. W niedzielę 15 sierpnia wspaniałości dawnego świata na czterech kołach będą zachwycać swoimi wdziękami…

Organizatorzy tegorocznej edycji spodziewają się 200 najbardziej cenionych samochodów kolekcjonerskich. Auta te zmierzą się w walce o tytuł "Best in Show" - najlepszego samochodu w konkursie. Pod uwagę będzie brana doskonałość, oryginalność, jakość reprodukcji i stan techniczny.

Razem z licznymi prywatnymi Alfami Romeo, rozbłyśnie tam siedem Alf historycznych pochodzących z Muzeum Historycznego Alfy Romeo (Museo Storico Alfa Romeo) w Arese: od pierwszej Alfy 24 HP z roku 1910, aż do rewolucyjnego spidera Disco Volante z 1952. Swoje perły Włosi pokażą z okazji setnych urodzin - właśnie dlatego Alfa jest gościem honorowym tej prestiżowej imprezy.

Stworzona w roku 1910, ALFA 24 HP była pierwszym samochodem opatrzonym logo ALFA po utworzeniu firmy w Mediolanie 24 czerwca 1910.

Spider z roku 1952 Disco Volante jest bardzo ciekawym samochodem koncepcyjnym, który zawdzięcza swoją nazwę wyjątkowemu designowi. Ten prototyp jest nie tylko radością dla oczu, ale także perełką jeśli chodzi o osiągi i prowadzenie, dzięki lekkiemu nadwoziu i doskonałej proporcji masy do mocy.

Pośród innych legendarnych Alf Romeo w kalifornijskiej imprezie pojawi się też model RL Targa Florio, zwyciężczyni Targa Florio z roku 1923, jak również pierwszy samochód z rodziny Alfa Quadrifoglio Verde. Gran Premio Tipo A, pierwsza Alfa wyścigowa jednomiejscowa, zwyciężczyni Coppa Acerbo 1931; i jej następca Tipo B (P3), który był wersją rozwiniętą pod względem aerodynamiki, zwyciężczynię IV Internationales Avusrennen w 1934 ze średnią prędkością równą 206 km/h.

Wraz ze świętowaniem tegorocznego Pebble Beach Concours d'Elegance, "Alfetta" Gran Premio Tipo 158 z roku 1938 świętuje także swoją 60-tą rocznicę: pierwszego wyścigu Mistrzostw Świata Fomuły 1, w którym modele te uplasowały się na pierwszym, drugim i trzecim miejscu.

Inna legendą Alfa Romeo biorącą udział w tym wydarzeniu będzie 8C 2900 B Lungo. Skonstruowana w roku 1938, z nadwoziem Touring, to coupé koloru błękitnego wygrało Mille Miglia w roku 1947, zostając 11-tą i ostatnią Alfa Romeo, która wygrała słynny rajd Mille Miglia. Nazwa 'Lungo' (długi) odnosi się do długiego rozstawu osi modelu 8C.