Karl Abarth gdzieś w niebie z radości mocniej wciska gaz swojej maszyny… Oto założona przez niego marka Abrath pracuje nad własnym coupe opartym na podzespołach fiata 500. To co firma z czarnym skorpionem w herbie chce stworzyć ma być znacznie bardziej ekskluzywne i jeszcze bardziej ekstremalne niż aktualnie dostępne auta tej stajni - donosi brytyjski magazyn Autocar.

Zdaniem Wyspiarzy nowe cacko będzie inspirowane historycznym modelem Fiat Abarth 750 GT Zagato, który zadebiutował we Włoszech pod koniec lat pięćdziesiątych. Auto pojawi się z przyciętą przednią szybą i jeśli wierzyć doniesieniom Anglików dostaniemy je ze zdejmowanym sztywnym dachem oraz jak legendarny wzorzec na życzenie z symboliczną kanapą za plecami kierowcy.

Wreszcie napęd… Mocy dostarczy najnowszy silnik 1.4 multiair, ten sam który uznano niedawno za najlepszy nowy silnik świata. W standardowej wersji motor produkuje 165 KM (taką moc ma Abarth Punto Evo). W szalonej wersji Esseesse moc skoczy do ok. 190 KM. 

Niewykluczone, że moc przeniesie 6-biegowa skrzynia "Abarth Competizione". Zacznijmy od tego, że w roku 1949 Karl Abarth rozpoczął oficjalną sprzedaż pierwszego wyrobu, wyścigowej skrzyni biegów ze sterowaniem przy kierownicy, przeznaczonej do Fiata Topolino, która zapewniała szybką zmianę przełożeń w warunkach sportowej jazdy. Dziś po 60 latach skrzynia biegów "Abarth Competizione" jest montowana seryjnie w samochodach Abarth 500C i tak jak dawno temu kierowca rozpędza auto za pomocą łopatek pod kierownicą.

Abarth z krwi i kości ma pojawić się w 2011 roku. Czy jego produkcją zajmie się fabryka w Tychach? Dlaczego nie, w końcu wszystkie samochody oparte na fiacie 500 - także Abarth - były, są i będą produkowane w Polsce.

Na finał kilka słów o samym Maestro Scorpione (na zdjęciu), dzięki któremu dziś te jadowite auta łapią zakręty za gardło. Uparty. Ambitny. Pełen energii i pomysłów . Porywczy i wybuchowy. Skorpion - znak zodiaku Karla Abartha stał się symbolem firmy, której samochody osiągnęły 10 000 zwycięstw oraz pobiły 133 rekordy prędkości.