Primera o kodzie fabrycznym P11 światło dzienne ujrzała w 1996 r. W ofercie znalazły się dwa warianty nadwozia hatchback i sedan (kombi dołączyło dwa lata później). Silniki: 1.6/90-100, 2.0/115 i 130, 2.0 GT/150 oraz turbodiesel 2.0/90 KM. Znaczące modernizacje auto przeszło w 1999 r. (zmiany stylistyczne nadwozia oraz wnętrza, korekta mocy silników: 2.0 (teraz 140 KM). Poza tym pod maskę trafi ła zupełnie nowa jednostka 1.8/114 KM. Nową generację modelu zaprezentowano w 2002 r.

Nissan Primera (1996-2002 r.) od 19 tys. zł

CENY CZĘŚCI (ZŁ) ASO/ZAM.
filtr oleju 40/28
klocki hamulcowe (przód, kpl.) 324/148
tarcze hamulcowe (przód, kpl.) 542/289
błotnik przedni 1045/280
reflektor przedni 1436/225

DANE TECHNICZNE – 2.0 16V
Silnik: benz., R4/16V, poj. 1998 cm3, wtrysk wielop. Moc maks. 96 kW (131 KM) przy 5600 obr./min. Mak s. mo ment 170 Nm przy 4800 obr./min.V maks.: 205 km/h. Przysp. 0-100 km/h: 9,6 s. Spalanie (wg EU: miasto/poza miastem/ średnie): 10,7/6,3/7,9 l/100 km. Napęd przedni, skrzynia 5b manualna. Pojemność zbiornika paliwa 60 l. Pojemność bagażnika 490 l.


Nissan nieźle wypada na co dzień, ale ryzyko awarii jest nieco większe niż u rywali
OCENA: 5


LISTA USTEREK

Korozja pojawia się na elementach karoserii i podwozia (głównie w autach przed liftingiem) (1); szwankuje mechanizm przednich wycieraczek (2); szybko wybija się górny wahacz przedniego zawieszenia (3); zdarzają się stukające przeguby napędowe (4); potrafi zaszwankować rozrusznik (5).


Wykończenia i design to nie najwyższa półka, ale są bardziej niż przyzwoite


Stara, sprawdzona 2-litrówka zapewnia dobrą dynamikę i wysoką trwałość