Nissan chciałby podkreślić, że przypadek poduszek powietrznych dotyczy ograniczonej liczby egzemplarzy Navary z roku modelowego 2008, które zostały wyprodukowane w okresie od maja do grudnia 2007 r. Kwestia modułu sterującego poduszek powietrznych nie występuje w Navarach wyprodukowanych od wprowadzenia modelu na rynek w 2005 r. do maja 2007 r.

Po wynikach pierwszego testu i konsultacjach z Euro NCAP Nissan niezwłocznie opracował i wprowadził do produkcji w grudniu 2007 r. aktualizację oprogramowania modułu sterującego poduszek powietrznych w celu zapewnienia działania poduszki zgodnie z założeniami konstrukcyjnymi. Jednocześnie w grudniu 2007 r. uruchomiono kampanię serwisową obejmującą wszystkie egzemplarze Nissana Navara z roku modelowego 2008 r., w ramach której nabywcy Navary z roku modelowego 2008 zostali zaproszeni do stacji dealerskich Nissan w celu aktualizacji ustawień sterownika poduszek powietrznych w ich pojazdach.

W celu uzyskania potwierdzenia przez Euro NCAP skuteczności aktualizacji oprogramowania, na początku bieżącego miesiąca Nissan udostępnił Euro NCAP egzemplarz modelu Navara ze zmodyfikowanym modułem sterującym poduszek powietrznych do ponownego testu. Nissan spodziewa się, że wyniki tego testu zostaną opublikowane w najbliższych tygodniach. Nissan z niecierpliwością oczekuje na potwierdzenie Euro NCAP, że wprowadzone modyfikacje w pełni rozwiązały problem z napełnianiem poduszek powietrznych i jest przekonany, że samochód uzyska konkurencyjną punktację.

Niemniej jednak Nissan, działając ściśle w porozumieniu z Euro NCAP, postanowił rozszerzyć kampanię serwisową poprzez objęcie nią wszystkich egzemplarzy Nissana Navara wyprodukowanych od wprowadzenia modelu na rynek w 2005 r., aby w ten sposób maksymalnie uspokoić nabywców tego modelu. W związku z tym od ubiegłego tygodnia właściciele modelu Navara otrzymują zaproszenia do odwiedzenia stacji dealerskiej w celu uaktualnienia oprogramowania w ich pojazdach.

Brian Carolin, starszy wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu w europejskim oddziale Nissana powiedział: "W firmie Nissan jakość i niezawodność pojazdów są traktowane z najwyższą powagą, dlatego niezwłocznie po wykryciu kwestii polegającej na minimalnym opóźnieniu otwarcia poduszek powietrznych w modelu Navara z roku modelowego 2008 niezwłocznie opracowaliśmy jego rozwiązanie. Rozpoczęliśmy także kampanię serwisową, zapraszając wszystkich właścicieli do uaktualnienia oprogramowania modułu sterującego poduszek powietrznych w ich pojazdach, tak aby osoby te nadal mogły z pełnym spokojem i przyjemnością korzystać ze swoich samochodów. Zachęcamy Euro NCAP do opublikowania wyników powtórzonych testów modelu Navara, gdy tylko będą one dostępne".

Nissan zapewnia, że kwestia sprawności i niezawodności wszystkich modeli tej marki pozostaje dla firmy przedmiotem najwyższej troski i przypomina, że Euro NCAP przyznała Nissanowi Qashqai maksymalną ocenę 5 gwiazdek w kategorii ochrony dorosłych osób podróżujących pojazdem. Samochód ten uzyskał najwyższą punktację w historii organizacji: 36,83 punktu na 37 możliwych, na co złożyła się prawie maksymalna liczba punktów za trudne testy zderzenia czołowego i bocznego, a także maksymalna punktacja za system przypominający o obowiązku zapinania pasów bezpieczeństwa.