W 1922 roku Sir William Lyons założył produkującą wózki boczne do motocykli firmę Swallow Sidecars, a w latach 1920-tych i wczesnych 1930-tych produkował już wózki oraz samochody noszące nazwę "SS". W czasie inauguracji rynkowej całkowicie nowego modelu SS 100 w roku 1935, Sir William zapragnął nowej, poruszającej nazwy dla swojej firmy. Po konsultacjach z agencją reklamową, Sir William wybrał nazwę "Jaguar" i tak model SS 100 stał się pierwszym na świecie Jaguarem.

Nazwa "Jaguar" była idealnym wyborem - przywodziła na myśl kocią grację, elegancję, moc i zwinność, która wyróżniała samochody Lyons’a. Sir William powiedział kiedyś, że "samochód to dzieło ludzkich rąk, któremu najbliżej do żywej istoty”. Nowa nazwa marki stanowiła kwintesencję wszystkich samochodów, które Jaguar stworzył od tamtego czasu.

Na przestrzeni lat Jaguar zbudował wiele światowych ikon motoryzacji: XK120, wprowadzony w późnych latach 40. minionego wieku, stał się sensacją natychmiast po wypuszczeniu na rynek i najwspanialszym samochodem sportowym tamtego okresu; wyścigowe C Type i D Type, które pojawiły się po nim zdominowały wyścigi samochodowe w latach 1950-tych; E-Type, wypuszczony na rynek we wczesnych latach 1960-tych, nazywany najpiękniejszym samochodem, jaki kiedykolwiek zbudowano, był definicją całej generacji samochodów. Samochody sportowe zawsze definiowały markę Jaguar, ale firma ta zbudowała również niemało pamiętnych sedanów, takich jak Mark II we wczesnych latach 60. oraz renomowana linia modeli XJ.

W 2010 roku firma Jaguar będzie świętować 75 rocznicę swojego istnienia w najznakomitszych na świecie okolicznościach: w tym na takich imprezach, jak Goodwood Festival of Speed and Revival w Wielkiej Brytanii; Concours D’Elegance w Pebble Beach w USA, oraz na klasycznej imprezie rajdowej Mille Miglia we Włoszech. Jaguar wraca również na tor wyścigowy wystawiając nowy model Jaguar RSR XKR GT2 oraz weźmie udział w wyścigu American Le Mans Series (ALMS).