Nowe BMW serii 5 to szósta generacja tej limuzyny. Jaka jest? O gustach się nie dyskutuje, ale każdy przyzna, że to auto z zupełnie innej bajki - od kół po czubek dachu. Linia auta układa się z dłuższej maski silnika i krótszych zwisów z przodu. Kolejną zmianą jest przesunięta w tył kabina pasażerska oraz niska, wydłużona kreska dachu. Całość zamyka muskularny tył.

Pokład - kokpit zorientowany na kierowcę. Wyświetlacz Head-Up ma być jeszcze lepszy pod względem prezentacji informacji oraz rozdzielczości i rozmiaru obrazu. Nowa piątka ma na pokładzie najnowszą generację systemu iDrive - cudo aktywuje i steruje wszystkimi funkcjami telekomunikacyjnymi, rozrywkowymi i nawigacyjnymi.

Gadżety? Cuda i dziwy! Nowe wcielenie 5 po raz pierwszy oferowane jest z asystentem parkowania, ostrzeganiem przed kolizją z aktywacją hamulców w połączeniu z tempomatem aktywnym z funkcją Stop & Go, funkcją Surround View oraz nową funkcją Speed Limit Device.

Mało? Proszę bardzo, wyliczmy dalej… BMW uzbroiło auto w takie funkcje, jak ostrzeganie przy zmianie pasa ruchu, ostrzeganie przed zjechaniem z pasa ruchu, Speed Limit Info, asystent świateł drogowych, BMW Night Vision z rozpoznawaniem osób, czujniki parkowania oraz kamerę cofania. Limuzyna może mieć także opcję korzystania z internetu w samochodzie, ale to dobrodziejstwo będzie niedostępne na polskim rynku.

Wreszcie to co w BMW najlepsze - moc. Nowa seriia 5 debiutuje z jednym motorem ośmiocylindrowym oraz trzema sześciocylindrowymi silnikami benzynowymi, a także z dwiema sześciocylindrowymi jednostkami wysokoprężnymi. Paletę silników uzupełnia czterocylindrowa jednostka z turbodoładowaniem, z aluminiową skrzynią korbową i układem bezpośredniego wtrysku.

BMW 520d/184 KM jest wyposażone standardowo w funkcję automatycznego włączania i wyłączania silnika. Dlatego średnie zużycie paliwa wynosi 5,0 l na 100 km, a emisja CO2 132 g na kilometr. Zdaniem speców z BMW ten motor ma być wzorcem w klasie.

Najwyższą wersją silnika jest jednostka ośmiocylindrowa z układem TwinPower Turbo i bezpośrednim wtryskiem paliwa (High Precision Injection) w BMW 550i - moc 407 KM.

czytaj dalej>>>


Montowany w BMW 535i sześciocylindrowy silnik rzędowy z układem BMW TwinPower Turbo, High Precision Injection i VALVETRONIC dostarcza 306 KM mocy. Dwa sześciocylindrowe silniki rzędowe wyposażone w układ High Precision Injection i pracujące z tzw. ubogą mieszanką rozwijają 258 KM w BMW 528i i 204 KM w BMW 523i.

Sześciocylindrowe rzędowe silniki wysokoprężne pozwalają BMW 530d uzyskiwać maksymalnie 245 KM, a BMW 525d 204 KM mocy. Wyposażone w opcjonalną technologię BMW BluePerformance BMW 530d jest zgodne z wymogami normy emisji Euro 6. Pozostałe silniki spełniają wymogi normy emisji spalin Euro 5.

Wszystkie wersje nowego BMW serii 5 dostępne są opcjonalnie z nową ośmiobiegową przekładnią automatyczną. BMW 550i standardowo rozpędzi automat.

Rozwiązania ze słynnego już BMW EfficientDynamics obejmują w zależności od modelu - odzysk energii hamowania Brake Energy Regeneration, wskaźnik zmiany biegów, aktywne sterowanie klapami powietrza czy sterowanie agregatami pomocniczymi, jak np. odłączaną sprężarką klimatyzacji, w zależności od rzeczywistego zapotrzebowania. W konstrukcji drzwi, maski silnika, przednich ścian bocznych i elementów zawieszenia zastosowano aluminium.

Jak zapewniają inżynierowie auto podzieli się z kierowca większą zwinnością. Efekt ten uzyskano dzięki wykorzystaniu stali o wysokiej i bardzo wysokiej wytrzymałości wpływającej na większą stabilność całej konstrukcji karoserii (o ok. 55 procent w stosunku do poprzedniego modelu) przy jednoczesnym zredukowaniu ogólnej masy pojazdu.

BMW serii 5 będzie produkowane w zakładach BMW w Dingolfing razem BMW serii 7. Plany? W ciągu pięciu generacji modelowych sprzedaż światowa BMW serii 5 wyniosła ponad 5,5 miliona egzemplarzy. Nowe wcielenie na pewno już wśród was znalazło chętnych.