Z ankiety przeprowadzonej na zlecenie Forda wynika, że samochody typu SUV są bardzo pożądane przez pokolenie Y, czyli osoby w wieku od 17 do 34 lat. Szacuje się, że wraz z wejściem przez te osoby w wiek, w którym będą mogły kupić nowy samochód, popularność europejskich SUV-ów wzrośnie.

Jak podaje firma Benenson Strategy Group zajmująca się badaniami i doradztwem strategicznym, pokolenie Y uważa, że SUV-y dają poczucie siły podczas jazdy, są modne i bardziej sportowe niż samochody innych typów. Pokolenie Y stanowi 24 proc. populacji dorosłych Europejczyków. Z badania wynika, że 25 proc. osób, które w najbliższym roku zamierzają kupić samochód, rozważa zakup SUV-a.

Z kolei analizy przeprowadzone przez instytut IHS dowodzą, że sprzedaż SUV-ów w Europie wzrośnie z 20 procent całkowitego rynku samochodów osobowych w roku 2014 do 27 procent w roku 2020.

Badanie przeprowadzone na grupie 5 tys. dorosłych respondentów we Francji, w Niemczech, we Włoszech, w Hiszpanii oraz w Wielkiej Brytanii wykazało również, że 54 proc. pokolenia Y uważa, że SUV-y są lepsze, niż samochody innych typów w eksploatacji miejskiej i pozamiejskiej.

Ponad połowa pokolenia Y uważa, że SUV-y zapewniają wyższe bezpieczeństwo, niż samochody innych typów. 84 procent sądzi, że auta tego rodzaju obecnie są bardziej oszczędne i ekologiczne, niż pięć lat temu.

Ford po lekturze wyników badań najwyraźniej doszedł do wniosku, że odkrył nową żyłę złota. W efekcie do roku 2016 chce sprzedać w Europie 200 tys. aut typu SUV, co stanowi wzrost o 200 procent w stosunku do roku 2013.

A już podczas salonu we Frankfurcie, Ford po raz pierwszy pokaże SUV-a edge w europejskiej specyfikacji. Wraz z debiutem rynkowym tego modelu na początku przyszłego roku, producent w ciągu trzech najbliższych lat planuje wprowadzić do sprzedaży pięć kolejnych nowych modeli, które będą konkurowały w segmencie SUV-ów i crossoverów. Ponadto, jeszcze w tym roku Ford zaprezentuje zmodernizowane wersje modeli ecosport i kuga.