Reklama
Warszawa
Reklama

Wypadek? Zobacz, które auto da ci największe szanse na przeżycie...

7 września 2015, 08:57
Założona w 1997 roku organizacja New Car Assessment Programme (NCAP), bada zachowania nowych modeli aut podczas testów zderzeniowych. W roku 2015, konsorcjum Euro NCAP po raz kolejny zaostrzyło kryteria testów zderzeniowych czołowych i bocznych, by w ten sposób lepiej oddawały one rzeczywiste warunki podczas wypadków. W najnowszej turze prób sprawdzono zachowanie dziewięciu nowych samochodów. Eksperci zbadali bezpieczeństwo jakie auta zapewniają przy czołowym zderzeniu z odkształcalną przeszkodą przy prędkości 64 km/h (40 procent szerokości auta). Kolejną próbą było czołowe zderzenie ze sztywną przeszkodą przy 50 km/h i całą szerokością pojazdu. Inżynierowie sprawdzili także jak samochody znoszą uderzenie w bok z prędkością 50 km/h oraz uderzenie bokiem w słup przy 32 km/h. Kto buduje najbezpieczniejsze auta? Szwedzi, Niemcy czy Japończycy lub Francuzi? Które modele okazały się najlepsze? Kto nie miał tyle szczęścia? W który samochód można zainwestować bez obaw? Oto najnowsza lista…
Założona w 1997 roku organizacja New Car Assessment Programme (NCAP), bada zachowania nowych modeli aut podczas testów zderzeniowych. W roku 2015, konsorcjum Euro NCAP po raz kolejny zaostrzyło kryteria testów zderzeniowych czołowych i bocznych, by w ten sposób lepiej oddawały one rzeczywiste warunki podczas wypadków. W najnowszej turze prób sprawdzono zachowanie dziewięciu nowych samochodów. Eksperci zbadali bezpieczeństwo jakie auta zapewniają przy czołowym zderzeniu z odkształcalną przeszkodą przy prędkości 64 km/h (40 procent szerokości auta). Kolejną próbą było czołowe zderzenie ze sztywną przeszkodą przy 50 km/h i całą szerokością pojazdu. Inżynierowie sprawdzili także jak samochody znoszą uderzenie w bok z prędkością 50 km/h oraz uderzenie bokiem w słup przy 32 km/h. Kto buduje najbezpieczniejsze auta? Szwedzi, Niemcy czy Japończycy lub Francuzi? Które modele okazały się najlepsze? Kto nie miał tyle szczęścia? W który samochód można zainwestować bez obaw? Oto najnowsza lista… / Audi / MARCUS WERNER
Jak kończy się czołowe zderzenie przy prędkości 64 km/h i 50 km/h? Czy uderzenie bokiem w słup przy prędkości 32 km/h jest niebezpieczne?

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję

Reklama
Reklama
Tematy:
Audi Q7 Ford Galaxy renault kadjar Volvo XC90 mazda cx-3 Toyota Avensis volkswagen touran Mitsubishi L200

Powiązane

Reklama
Reklama

Komentarze(13)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
  • Bulba
    2015-09-04 09:19:41
    Debilne pismaki! Takie opowieści wymagające klikania bez końca są do doopy. Zróbcie tabelkę: marka, punkty i za co i wszystko zrozumiałe. W niemieckich szkołach tego nie uczą?
    1
    pokażodpowiedzi (1)
  • maroo
    2015-09-04 10:19:49
    Ciężko jest stwierdzić kto produkuje bezpieczniejsze samochody. Każda sytuacja jest inna. Takie testy pomogą w pewnym stopniu ocenić jak zachowa się samochód przy (odpukać w niemalowane) zderzeniu ale życie zweryfikuje każdy z nich. Dobrze, że producenci zaczęli umieszczać w swoich samochodach systemy typu Safety Sense który toyota montuje w swoich nowych autach. Ponoć i Volvo ma u siebie taki system także producenci coraz bardziej stawiają na bezpieczeństwo.
    1
    pokażodpowiedzi (1)
  • wazzz
    2015-09-17 12:23:26
    hmmm no lepiej takiego wypadku nie przeżywać.. po to są testy bepieczeństwa i różne symulacje wypadków. Ze statystyk wynika że przoduje volvo ponieważ wykonuje najwięcej powtórzeń testów bezpieczeństwa i przewiduje najwięcej możliwości wypadków. Takie testy są bardzo kosztowne aczkolwiek wyznacza to kierunek w którym idzie marka.
    0
  • Czarek
    2015-09-05 20:03:18
    Trzeba przeżyć wypadek i dopiero wtedy widać które samochody ratują życie i to na pewno nie są euroazjatyki. W tym przypadku nie ma to jak samochody amerykańskie, a wiem to z własnego doświadczenia.
    2
    pokażodpowiedzi (1)
  • jurek_mors
    2015-10-22 16:24:46
    Zgadzam się że tabela była by czytelniejsza ale znajdziesz ją spokojnie w internecie ;) gdzieś się natknąłęm na takie zestawienie ale volvo było na szczycie a nie audi.
    0
  • rojekadam
    2015-10-27 20:39:18
    Haha no właśnie w niemieckich :P czytałem niezależne badania z wynika że raczej skandywanowie prowadzą w kwestii bezpieczeństwa a nie niemcy.
    0
  • tupik11
    2015-11-12 11:28:47
    Spodziewałem się bardzo dobrego wyniku Volvo xc90. Najwyższa z możliwych ocen. Szacunek dla Szwedów za stworzenie samochodu bezpiecznego a co za tym idzie idealnego dla rodziny.
    0
  • nowy1
    2015-12-29 10:52:56
    Pięć gwiazdek dla XC90 to raczej standard u tego producenta. Szkoda, że inni producenci nie idą tą drogą co Volvo i nie stawiają na bezpieczeństwo co przecież jest istotne zwłaszcza jeżeli szukamy bezpiecznego samochodu dla rodziny.
    0
  • Daś A.
    2016-11-13 18:14:36
    co to za testy?! czołówka przy 64km/h to chyba w zatłoczonym mieście, realia są inne. Niech pokażą co warte są ich samochody w czołowym zderzeniu przy prędkości 80-90km/h, czyli przy prędkości dopuszczalnej poza terenem zabudowanym w większości krajów na świecie, gdzie ruch odbywa się dwustronnie. Pomijam celowo autostrady i ekspresówki, bo na nich z założenia do czołowego nie powinno dojść. W tym wypadku powinno podać się wytrzymałość konstrukcji przy 120-140km/h gdy mamy dacha, lub wpadamy w poślizg, którego nie kontrolujemy.
    0
  • grosik
    2015-10-12 10:46:02
    Volvo deklasuje rywali pod każdym względem, a dowodem są właśnie te filmiki. Szwedzi zawsze w swoich samochodach stawiali o jak największe bezpieczeństwo i w xc90 kolejny raz im się udało.
    1
Reklama

Zobacz więcej

Reklama