Reklama

Reklama

Reklama
Warszawa

Reklama

Reklama

Wypadek? Zobacz, które auto da ci największe szanse na przeżycie...

7 września 2015, 08:57
Założona w 1997 roku organizacja New Car Assessment Programme (NCAP), bada zachowania nowych modeli aut podczas testów zderzeniowych. W roku 2015, konsorcjum Euro NCAP po raz kolejny zaostrzyło kryteria testów zderzeniowych czołowych i bocznych, by w ten sposób lepiej oddawały one rzeczywiste warunki podczas wypadków. W najnowszej turze prób sprawdzono zachowanie dziewięciu nowych samochodów. Eksperci zbadali bezpieczeństwo jakie auta zapewniają przy czołowym zderzeniu z odkształcalną przeszkodą przy prędkości 64 km/h (40 procent szerokości auta). Kolejną próbą było czołowe zderzenie ze sztywną przeszkodą przy 50 km/h i całą szerokością pojazdu. Inżynierowie sprawdzili także jak samochody znoszą uderzenie w bok z prędkością 50 km/h oraz uderzenie bokiem w słup przy 32 km/h. Kto buduje najbezpieczniejsze auta? Szwedzi, Niemcy czy Japończycy lub Francuzi? Które modele okazały się najlepsze? Kto nie miał tyle szczęścia? W który samochód można zainwestować bez obaw? Oto najnowsza lista…
Założona w 1997 roku organizacja New Car Assessment Programme (NCAP), bada zachowania nowych modeli aut podczas testów zderzeniowych. W roku 2015, konsorcjum Euro NCAP po raz kolejny zaostrzyło kryteria testów zderzeniowych czołowych i bocznych, by w ten sposób lepiej oddawały one rzeczywiste warunki podczas wypadków. W najnowszej turze prób sprawdzono zachowanie dziewięciu nowych samochodów. Eksperci zbadali bezpieczeństwo jakie auta zapewniają przy czołowym zderzeniu z odkształcalną przeszkodą przy prędkości 64 km/h (40 procent szerokości auta). Kolejną próbą było czołowe zderzenie ze sztywną przeszkodą przy 50 km/h i całą szerokością pojazdu. Inżynierowie sprawdzili także jak samochody znoszą uderzenie w bok z prędkością 50 km/h oraz uderzenie bokiem w słup przy 32 km/h. Kto buduje najbezpieczniejsze auta? Szwedzi, Niemcy czy Japończycy lub Francuzi? Które modele okazały się najlepsze? Kto nie miał tyle szczęścia? W który samochód można zainwestować bez obaw? Oto najnowsza lista… / Audi / MARCUS WERNER
Jak kończy się czołowe zderzenie przy prędkości 64 km/h i 50 km/h? Czy uderzenie bokiem w słup przy prędkości 32 km/h jest niebezpieczne?

Powiązane

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję

Reklama
Reklama

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Zobacz

Reklama

Reklama
Reklama