Wypadek? Zobacz, które auto da ci największe szanse na przeżycie...
1 Nowe Audi Q7 zdobyło najwyższą notę bezpieczeństwa - pięć gwiazdek. Eksperci Euro NCAP podkreślają, że wyniki testów bezpieczeństwa pasażerów dorosłych w teście zderzeniowym czołowym i bocznym, testów ochrony pieszych oraz bezpieczeństwa dzieci pokazują, że najnowszy SUV jest jednym z najbardziej bezpiecznych samochodów w swojej klasie.
Euro NCAP
2 Samochód otrzymał także nagrodę specjalną "Euro NCAP advanced" za asystenta hamowania zapobiegającego następnej kolizji oraz za Audi pre sense basic, który w sytuacjach zagrożenia kolizją napina pasy bezpieczeństwa oraz zamyka okna i uchylny dach. Inicjując automatyczne hamowanie, asystent hamowania zapobiegający następnej kolizji redukuje podczas wypadku niebezpieczeństwo poślizgu i dalszych niekontrolowanych zderzeń. Obydwa systemy w modelu Q7 montowane są seryjnie.
Audi
3 Także inżynierowie Volkswagena mają powody do radości. Nowy touran sprostał procedurze Euro NCAP uzyskując najwyższy wynik pięciu gwiazdek. Podczas wszechstronnego badania bezpieczeństwa dorosłych pasażerów nowy touran uzyskał 88 proc. oceny maksymalnej.
Euro NCAP
4 Także w bardzo ważnej kategorii ochrony dzieci podróżujących w samochodzie nowy rodzinny van Volkswagena, zarówno w wersji pięcio- jak i siedmiomiejscowej, uzyskał bardzo dobre wyniki. Dzięki seryjnym mocowaniom ISOFIX i uchwytom top tether, służącym do montowania w aucie fotelików dziecięcych, nowy touran uzyskał ponad 89 porc. maksymalnej liczby punktów. Badanie w kategorii ochrony pieszych touran zakończył wynikiem 71 proc. Eksperci Euro NCAP wskazali na zalety wynikające z konstrukcji auta, które pozwalają zmniejszyć ryzyko obrażeń pieszego na skutek ewentualnego potrącenia.
Volkswagen
5 Także najnowsze volvo XC90 otrzymało pięć gwiazdek, czyli najwyższą możliwą ocenę w testach zderzeniowych Euro NCAP. Szwedzki SUV jest pierwszym samochodem, który otrzymał 100 proc. punktów w kategorii systemów bezpieczeństwa wspomagających kierowcę (komplet punktów Euro NCAP w kategorii samoczynnego, awaryjnego hamowania chroniącego przed uderzeniem w tył innego samochodu w mieście jaki i poza nim).
Euro NCAP / THATCHAM RESEARCH-MEDIA
6 Volvo XC90 otrzymało 100 proc. punktów w kategorii systemów bezpieczeństwa wspomagających kierowcę (Safety Assist) oraz w kategorii samoczynnego hamowania w sytuacjach awaryjnych w mieście i poza nim. W XC90 zastosowano także nowy system zapobiegający potrąceniu pieszych. W opinii inżynierów jest on tak zaawansowany, że obecne procedury testów Euro NCAP nie pozwalają w pełni sprawdzić jego możliwości.
Volvo
7 Ford galaxy i bliźniaczy s-max - oba modele oceniono najwyżej. Auta zdobyły pięć gwiazdek. Dlatego poszukujący dużego rodzinnego i bezpiecznego samochodu powinny rozważyć wybór tych fordów. Warto zauważyć, że fordy s-max i galaxy zostały po raz pierwszy wyposażone w boczne poduszki powietrzne dla foteli drugiego rzędu, które zapewniają dodatkową ochronę osobom podróżującym z tyłu. Na pokładzie są również napinacze pasów bezpieczeństwa z ogranicznikami siły napięcia przy siedzeniach w pierwszym i drugim rzędzie.
Euro NCAP
8 Także najnowszy renault kadjar otrzymał pięć gwiazdek, czyli najwyższą możliwą ocenę w testach zderzeniowych Euro NCAP. Przypominamy, że francuski crossover to tak naprawdę nissan qashqai przebrany za produkt Renault. W każdym razie brawo dla inżynierów obu firm.
Euro NCAP
9 Podobnie nowa toyota avensis zdobyła najwyższą ocenę 5 gwiazdek w teście bezpieczeństwa Euro NCAP. Nowy avensis uzyskał wynik 93 proc. za ochronę kierowcy i dorosłych pasażerów, 85 proc. za ochronę dzieci, 78 proc. za ochronę pieszych oraz 81 proc. za systemy bezpieczeństwa czynnego.
Euro NCAP
10 Ponadto avensis uzyskał maksymalną liczbę punktów za wytrzymałość na uderzenie z boku oraz zapewnienie dobrej ochrony wszystkim najważniejszym partiom ciała. Najwyższą ocenę auto uzyskało także w zderzeniu 40 proc. powierzchni przedniej części samochodu. Euro NCAP zwróciło uwagę na wysoką skuteczność systemu automatycznego hamowania, stanowiącego element pakietu Toyota Safety Sense.
Toyota
11 Mazda CX-3 zdobyła cztery gwiazdki. Dlaczego nie pięć? Na słabszym wyniku zaważyła głównie ocena dodatkowych systemów elektronicznych poprawiających bezpieczeństwo. Zasady Euro NCAP wymagają aby układy tego rodzaju występowały przynajmniej w opcji we wszystkich wersjach danego modelu.
Euro NCAP
12 Także nowe mitsubishi L200 zdobyło cztery gwiazdki. Powód? Podobny jak w przypadku mazdy - na słabszym wyniku zaważyła ocena dodatkowych systemów elektronicznych poprawiających bezpieczeństwo. Zasady Euro NCAP wymagają aby układy tego rodzaju występowały przynajmniej w opcji we wszystkich wersjach danego modelu.
Euro NCAP
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję