Przypominamy, że pierwsze wcielenie tego sportowego samochodu ze składanym, tkaninowym dachem pojawiło się na rynku w roku 1999, a w roku 2007 zadebiutował jego następca. Teraz w Polsce pojawiła się trzecia generacja stylowego Audi - oto nowe TT Roadster i TTS Roadster.

Nowe audi TT Roadster, podobnie jak coupe, wita kierowcę feerią bajerów z najwyższej półki. W momencie otwarcia drzwi ożywia się Audi virtual cockpit - cyfrowa tablica rozdzielcza. Jej innowacyjność polega na tym, że wszystkie wyświetlane na niej informacje, począwszy od opcjonalnej mapy nawigacji aż po duży, centralnie umiejscowiony obrotomierz w wersji TTS Roadster, to wysokiej jakości obraz wyświetlany na cyfrowym ekranie. 

Nowe audi TT Roadster to prawdziwa maszyna do jazdy. Stały napęd na cztery koła quattro pilnuje trakcji i frajdy.

Audi TT Roadster z jednostką napędową 2.0 TDI oznaczono jako ultra w opinii producenta powinno spalać 4,3 litra oleju napędowego na 100 km. 

Cena wyjściowa Roadstera w wersji z silnikiem 2.0 TFSI i z manualną, sześciostopniową skrzynią biegów to 173 840 zł. W tym wariancie znajdziemy reflektory ksenonowe, system Audi active lane assist czy funkcję Start-Stop. Samochód standardowo wyposażony jest także we wspomniany Audi virtual cocpit, MMI radio z odtwarzaczem CD i ośmioma głośnikami oraz pięcioramienne, 17-calowe obręcze ze stopu metali lekkich.

Dziesięciosekundowy podryw? Pod warunkiem, że świeci słońce. Dotykasz przycisku a układ z dwoma silnikami elektrycznymi otwiera lub zamyka dach w 10 sekund, także podczas jazdy z prędkością do ok. 50 km/h.