Tylko w dziennik.pl! Zobacz, ile będzie kosztować najtańsza NOWA syrena

Tomasz Sewastianowicz | 2013-12-16 08:57 | Aktualizacja: 10:25
Syrene meluzyna S

Syrene meluzyna S / AK Motor International Corporation)

Królowa wraca w wielkim stylu. Zaprojektowana przez polskiego biznesmena z Kanady syrena meluzyna L będzie wytwarzana w Polsce. Jak dowiedział się dziennik.pl, jej najtańsza wersja będzie kosztować tyle co skoda fabia...




Syrena meluzyna L ma być eleganckim i jednocześnie najbardziej ekonomicznym w zakupie modelem naszego nowego auta. Zależy mi, aby była przystępna cenowo. Najtańszy model będzie kosztować około 35 tysięcy złotych - ujawnia w rozmowie z dziennik.pl Arkadiusz Kaminski, polsko-kanadyjski projektant przemysłowy, założyciel i dyrektor generalny AK Motor International Corporation.

Syrena meluzyna L
Syrena meluzyna L
fot. AK Motor International Corporation

Pod maską podstawowej wersji będzie pracować silnik benzynowy o pojemności 1,5 l lub mniejszy. Kaminski chce, aby jego syrena odwoływała się do tradycji swojej poprzedniczki. Dlatego jedna z wersji koloru nadwozia ma przypominać kość słoniową, czyli tradycyjne lakierowanie legendy polskich szos sprzed trzech dekad.

Jako rynkowych rywali dla nowej syreny meluzyny w wersjach bogatszych biznesmen widzi fiata 500 (cena od 44 250 zł), mini (od 71 400 zł) i volkswagena beetle (od 72 990 zł). Tańsze odmiany tego auta mają rywalizować z innymi modelami segmentu B, czyli np. skodą fabią czy volkswagenem polo. 

Arkadiusz Kaminski i Syrena
Arkadiusz Kaminski i Syrena
fot. Kasia Czajczynska

Na liście seryjnego wyposażenia meluzyny na pewno znajdą się wszystkie elementy wymagane dla zapewnienia bezpieczeństwa - zapewnił w rozmowie z nami twórca nowej syreny.

Producent planuje również zamontować w podstawowym modelu wejście umożliwiające podłączenie iPoda lub innych urządzeń przenośnych. - Nie ma sensu stosować w nowoczesnym aucie przestarzałej technologii CD z ubiegłego wieku - tłumaczy Kaminski.

Dyrektor generalny AK Motor International Corporation dodaje, że produkcję nowej syreny chce ulokować w Polsce.

Nowa syrena, czyli AK Syrena Meluzyna S
Nowa syrena, czyli AK Syrena Meluzyna S
fot. AK Motor International Corporation

Jesteśmy na to zdecydowani w 100 proc. Niezależnie od tego zastanawiamy się nad montowaniem syreny także w innych krajach - podkreśla biznesem. - To dziś powszechna praktyka. Na przykład volkswageny są produkowane w Niemczech, ale jednocześnie składane są w wielu częściach świata. AK Syrena musi stać się taką globalną marką o polskich korzeniach - mówi biznesmen.

Kaminski przyznaje, że był już w polskim konsulacie w Kanadzie i rozmawiał m.in. na temat możliwej lokalizacji siedziby firmy w Polsce.

- Na trudnym rynku motoryzacyjnym uznaję ten projekt za odważny, mimo to kibicuję mu, bo mam sentyment do syreny - ocenia Jakub Faryś, prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego. Jego zdaniem produkcja syreny byłaby opłacalna, gdyby sprzedawano ją w limitowanych seriach, jako auto z najwyższej półki, powyżej 100 tys. zł. - Jeśli mówimy o samochodzie, który ma kosztować 60-70 tys. zł, to musiałby być produkowany w liczbie kilkuset tysięcy sztuk rocznie. A wtedy należałoby zainwestować ogromne pieniądze - twierdzi Faryś i wskazuje, że trzeba jeszcze znaleźć kilkaset punktów dilerskich, które zgodzą się ten samochód sprzedawać i serwisować.

Produkcji syreny mogłaby się podjąć FSO. Marek Dyżakowski, wywodzący się z FSO wiceprzewodniczący Związku Zawodowego Inżynierów i Techników, przyznaje, że zakład jest gotowy na realizację takich projektów. - Mamy gotową lakiernię, halę montażu i halę spawalni. Dla Polaków byłoby to piękne podtrzymanie tradycji motoryzacji. Zastrzegam jednak, że potrzebny jest ogromny kapitał w wysokości kilkuset milionów dolarów - mówi Dyżakowski. Czy kanadyjski biznesmen dysponuje taką kwotą? Nie wiadomo. Kaminski zdradza jedynie, że rozmawia z potencjalnymi inwestorami.






Tomasz Sewastianowicz

Autorem tekstu jest

Tomasz Sewastianowicz

Źródło: dziennik.pl
Wypowiedzi: 37
  • ~Uwazny_czytelnik2014-01-11 17:43

    Nowa Syrena to humbug!
    Za bardzo przypomina swoich rywali - pokażcie komuś, zobczy skrzyżowanie Fiata 500 z Mini.
    Istotną (najistotniejszą?) informacją jest interfejs iPoda.
    NIE BĘDZIE polskiej motoryzacji - nad tym pracuje się od II RP (zawalone polskie konstrukcje na rzecz Fiata), poprzez cały PRL i kolejne Rzplite.
    Polska to Czechy (Skoda), ani nawet Rumunia (Dacia).
    Możemy sobie tylko wspominać Skarpetę...

  • ~michal2014-01-02 09:10

    Ja uważam ze nowa syrena jest piękna i myślę ze powinni zostawić jej coś ze starej syreny mianowicie mam na myśli dwusuwowy silnik o pojemności 2.0 dostępne powinny być także silniki diesla i benzynowe

  • ~kibol2013-12-28 22:42

    Już PełO wymyśli cuś,żeby Niemcom nie blokować przejęcia FSO!

  • ~michał2013-12-28 14:42

    35 tyś zł w tej cenie bez wahania kupuję nawet jeśli nie będzie gdzie jej serwisować !

  • ~filip2013-12-28 08:21

    A SYRENA BOSTO CIĄGLE JEDZIE PROSTO A TRABANT POLO MAŁO SPOLO

  • ~ZOLNIERZE AK2013-12-24 19:14

    MASON- CZYLI DEBIL- CHAMIE NIE ZNASZ HISTORI I BREDNIE PISZES -

  • ~żuka FANI2013-12-17 20:42

    Nadal czekamy na następce PASAGON w prototypie HONKER CARGO VAN na razie bus od Polskiego stylisty P Kaniewskiego .i Lubo zmodernizowane .honker 5 drzwi i pic kup ,starą karoserie PASAGON ,można by wykorzystać jako tanią bazę [np eksport pod marka ŻUK do EGIPTU .jak dawniej ..lub najtańszy dostawczak.JAKIŚ CZAS .Polak też potrafi jak ma wsparcie władz Państwo inwestorom jak są pieniądze .MOŻE BYĆ NOWE AUTO .

  • ~duch POLONEZA2013-12-17 20:36

    Powrót POLONEZA .A może by tak dogadać się z tymi młodymi chłopakami co skonstruowali nową WARSZAWĘ I W FSO PRODUKCJA !!!POLONEZ?.SYRENKA Z LINI FSO I TYLKO ..

  • ~Sumarcyki GROBNO2013-12-17 20:24

    kompromitacja POLSKICH władz ,żeby prywatny inwestor Polski ,nie z Polski ratował MARKĘ ,a wy potrafiliście FSO i nie tylko położyć na dnie .wstyd.,ale trzeba go mieć .Ale widać też że co niektórzy rodacy też nie potrafią się cieszyć z powrotu tylko pluć jadem .Jak ktoś coś chce nie dobrze ,jak nic nie ma to tragedia nie dogodzi :)A może tak RZĄDZĄCY SIĘ WYKAŻĄ BO POPARCIE MALEJE I POZWOLĄ NA PRODUKCJĘ W FSO .BYLIBYŚMY DUMNI Z WAS I SAMOCHODU ,FABRYKA BY ŻYŁA PRACA I ZERO WSTYDU DLA STOLICY .UE.WSPIERA SWOJE FIRMY NAWET PRYWATNE ,TO NAM NIE WOLNO BO PRZEPISY.UE..ZAGRANICZNE FIRMY MAJĄ WSPARCIE ...PZDR SYRENIARZY.

  • ~Wielec2013-12-17 18:48

    Kto wie ile Syren jeszcze jeździe po ulicach w POlsce? tu piszą http://classicauto.tv/wiadomo-ile-syren-jezdzi-po-polskich-drogach/


Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut.
Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!
Prognoza pogody i program TV