Nowa warszawa na kołach! Zamówienia z Japonii, USA i Emiratów Arabskich. ZDJĘCIA

2013-09-06 13:39 | Aktualizacja: 15:35
Prototyp nowej warszawy

Prototyp nowej warszawy (Fot. Picasa / newwarsaw.com)

"Zamówienia dotarły do nas z Polski, Japonii, USA, Belgii, Niemiec, Emiratów Arabskich" - mówi dziennik.pl Michał Koziołek, pomysłodawca projektu przywrócenia do żywych legendarnej warszawy. Nowe wcielenie tego auta nabiera realnych kształtów - z fazy projektu i wizualizacji samochód wjeżdża w etap prototypu, który można dotknąć...




- Model widoczny na zdjęciach tworzymy od ponad dwóch miesięcy. Pierwsze prace rozpoczęliśmy w czerwcu. Według moich obliczeń zostało nam jeszcze około dwóch tygodni, żeby go ukończyć - mówi dziennik.pl Michał Koziołek.

Prototyp nowej warszawy
Prototyp nowej warszawy
fot. newwarsaw.com aut. Picasa

Jak się dowiedzieliśmy pierwsze prace polegały na sklejeniu ogromnej bryły styropianu (o wymiarach 6 m x 2,5 m x 2 m ) i stworzeniu stołu, na który zostały naniesione wymiary auta.

>>>Warszawa wstaje z popiołów! ZDJĘCIA nowego wcielenia legendy PRL

- Z rzutów auta na boki bryły styropianu przerzucone zostały wymiary. Kolejnym etapem było wycinanie pierwszego kształtu... piłą łańcuchową. Później przeniesione zostały kolejne wymiary na przód i tył auta, a także na górę. Następnie po wyznaczonych wymiarach całość tworzona była ręcznie za pomocą różnych narzędzi - relacjonuje Koziołek

- Stworzyliśmy ramę. W modelu umieściliśmy koła wymiarach 22 cali z palety Lexani. Na koniec całość zostanie pokryta żywicą epoksydową, włóknem szklanym, znów żywicą, szpachlą natryskową, lakierem i to będzie końcowy etap tworzenia modelu - precyzuje szef projektu. 

Młodzi konstruktorzy przyznają, że model powstaje głównie w celach projektowych - na nim doskonale widać wszystkie linie i ewentualne błędy.

- Tworzymy nową interpretację starej warszawy 223. Chcemy pokazać, jak mogłaby wyglądać warszawa XXI wieku. Od poprzedniczki czerpiemy najważniejsze cechy - kształt lamp, linię boczną, zderzaki czy charakterystyczny przód - jednak wszystko unowocześniamy - mówi Koziołek.

Styropianowy prototyp będzie także pełnił funkcję pokazową - ukończony zostanie zaprezentowany pod koniec września 2013 r. Jeżdżące auto powinno być gotowe na przełomie września i października 2014 r. Pod koniec roku 2014 planowane są pierwsze testy drogowe. 

Zainteresowanie w Japonii i Emiratach Arabskich

Co ciekawe zainteresowanie nową warszawą jest spore, również za granicą.

- W tej chwili mamy grupę osób, która zadeklarowała chęć zakupu przyszłego pojazdu. Zamówienia dotarły do nas z Polski, Japonii, USA, Belgii, Niemiec, Emiratów Arabskich. Te osoby wpisujemy na listę, którą zweryfikujemy po prezentacji gotowego pojazdu. Kiedy przedstawimy już w pełni jeżdżące auto będziemy mogli, do każdej z tych osób wysłać informacje o ukończeniu auta i zapytaniu, czy wciąż są zainteresowani zakupem jednego egzemplarza. Nie ukrywamy, że najbardziej zależy nam, żeby te auta zostały w Polsce (będzie ich tylko kilka sztuk ) i miło byłoby zobaczyć kiedyś je na polskich drogach. Zapewniamy jednak, że pierwszy egzemplarz pozostanie w Polsce (nie na sprzedaż) jako forma wizytówki. Odwiedzi wiele miejsc w Polsce, żeby każdy Polak mógł zobaczyć, że warto wierzyć w marzenia i dążyć do celu - mówi Michał Koziołek. 

Projekt nowej warszawy
Projekt nowej warszawy
fot. newwarsaw.com

Młody projektant uściśla, że podzespoły pochodzą z BMW M5. Sercem nowej warszawy ma być pięciolitrowy silnik V10 o mocy 507 KM, z którego docelowo konstruktorzy planują osiągnąć 600 KM. Zawieszenie będzie regulowane. Napęd na tylną oś.

Nowa warszawa, w odróżnieniu do protoplasty, nie będzie produktem masowym. Na początku lipca Michał Koziołek w rozmowie z dziennik.pl przyznał, że jako grupa pasjonatów są w stanie budować do 3 aut rocznie, a docelowo chcą stworzyć 11 sztuk.

Poczynania zespołu projektantów i losy nowej warszawy można śledzić na Facebooku - facebook.com/NewWarsaw






Źródło: dziennik.pl
Wypowiedzi: 20
  • ~rox2013-09-12 18:30

    Proponuję koła 25 cali, co by mogły wzbudzić jeszcze większy szacun na mieście

  • ~kierowca2013-09-12 13:53

    Trzy auta na rok? To nie produkcja, to domowe chalupnictwo w stodole, w weekendy. Po co ten szum wokol czegos, czego nie bedzie.

  • ~misiek2013-09-07 12:09

    A może by tak legendarny rower PAFARO ?

  • ~kierowca2013-09-07 08:10

    Fajne fajnie,ale i tak będzie za drogie dla kowalskiego :(

  • ~Iniemamocny2013-09-06 21:16

    ...najlepsze sa auta ze steropianu zwlaszcza bialego.

  • ~gosc2013-09-06 19:25

    Jak zwykle za wczasu pieja.

  • ~Wiesio13 bicz na PISmatołki2013-09-06 19:18

    Prezes klamczynski uruchomi produkcje Fiata 126 i ten kraj co nie kupi bedzie u prezesa na czarnej liscie i prezes powiem "spieprzaj dziadu".

  • ~Marzyciel w2013-09-06 19:02

    Zamowienia xD kon by sie usmial hehe

  • ~JJ2013-09-06 19:01

    Bardzo ciekawy projekt. Trzymam kciuki za jego powodzenie.

  • ~FELLA2013-09-06 16:48

    3 auta rocznie smiech na sali ! a Mercedes 5 tysiecy aut DZIENNIE !


Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut.
Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!
Prognoza pogody i program TV