Nowe Audi A6 allroad quattro, to już trzecia generacja tej bardziej uterenowionej wersji A6 avant. Od avanta odróżniają ją poszerzone nadkola, stalowa osłona podwozia z przodu i z tyłu, a także zwiększony o 6 cm prześwit.

Reklama
Audi

Audi A6 allroad quattro ma 4940 mm długości, 1898 mm szerokości i 1474 mm wysokości. Jest więc nieco dłuższe, szersze i wyższe od poprzedniej generacji. Bagażnik ma pojemność 567 litrów.

Audi A6 allroad quattro nie jest samochodem terenowym, z założenia ma doskonale spisywać się na asfaltowej drodze i umożliwiać przejazd mniej przyjaznymi dla samochodów szlakami. Czy spełnia te założenia?

Testowany przez nas model wyposażony był w 3-litrowy silnik TDI o mocy 245 KM. Moc silnika w połączeniu z wysokim momentem obrotowym (580 Nm dostępny w przedziale 1750-4500 obr./min.) i szybko reagującą skrzynią S tronic sprawiają, że A6 allroad quattro jest samochodem dynamicznym (6,6 s do 100km/h) i aż zachęcającym do wyprzedzania. Jednocześnie w środku, nawet przy większych prędkościach panuje cisza, którą zakłócić może jedynie muzyka płynąca z głośników Bang&Olufsen (opcja).

Kierowcy ceniący sobie mniej agresywna jazdę nagrodzeni zostaną niskim spalaniem (6,3l / 100 km), ale nawet ci z cięższą prawa nogą nie będą narzekać – nam udało się uzyskać wyniki nie przekraczający 10 l/100 km przy dynamicznej jeździe.

Audi A6 allroad quattro ma napęd quattro w standardzie. Nie ma co ukrywać, dzięki niemu jazda po krętych i mokrych trasach staje się przyjemnością, nie wspominając już o walorach bezpieczeństwa. Quattro sprawdza się również doskonale w terenie. Dobre właściwości terenowe allroad zawdzięcza również regulowanemu, pneumatycznemu zawieszeniu umożliwiającemu zwiększenie prześwitu do 240 mm oraz wspomnianej wcześniej stalowej osłonie podwozia. Większe koleiny, błoto i kamienie nie stanowią przeszkody. Oczywiście do pewnego stopnia, bo mimo niepodważalnych zalet, allroad nie jest samochodem terenowym.

Reklama

Na ogromne brawa zasługuje samo zawieszenie - odpowiednio sztywne podczas jazdy szosowej i jednocześnie komfortowe na nierównościach.

Wnętrze Audi A6 allroad quattro to połączenie elegancji z nowoczesnością. Rozświetlona deska rozdzielcza prezentuje się niczym panel kosmiczny ze Star Treka, a liczba wyświetlanych informacji początkowo dezorientuje. Do tego trzeba się po prostu przyzwyczaić.

Audi

Testowany egzemplarz wyposażony był w większość "gadżetów" jakimi dysponować może A6, czyli Adaptive cruise control działający w przedziale prędkości 0-250 km/h, system utrzymania w pasie, komputer MMI. Brakowało jedynie wyświetlacza HUD, ale i ten pojawi się na pokładzie jeśli zamówisz go z listy dodatków.

Audi A6 allroad quattro jest świetnym samochodem - eleganckim, doskonale spisującym się na drodze i poza nią, komfortowym dla wszystkich pasażerów, dynamicznym. Niestety jest jednocześnie drogi.

Ceny wersji z 245-konnym silnikiem 3.0 TDI zaczynają się od 267 000 zł, ale wybierając dosłownie kilka dodatkowych opcji łatwo przekroczyć 300 000 zł. A to przecież już pułap cenowy audi A8.