Nowa skoda octavia zostanie zbudowana na modułowej platformie podłogowej MQB jaką opracowali inżynierowie Volkswagena, a którą wykorzystują już nowe audi A3, nowy volkswagen golf i nowy seat leon.
MQB jest przeznaczona dla samochodów z silnikiem montowanym poprzecznie i jak zapewniają jej twórcy jest na tyle uniwersalna, że po nieznacznych modyfikacjach może być stosowana zarówno w konstrukcji polo, golfa i passata.
MQB daje możliwość montowania, w identycznej pozycji i bez żadnych ograniczeń, nie tylko konwencjonalnych silników spalinowych, lecz także wszystkich stosowanych obecnie napędów alternatywnych, od silników na gaz ziemny (CNG) poprzez wersje hybrydowe, aż po napędy czysto elektryczne.
Dzięki systemowi MQB niemiecki koncern mógł zredukować liczbę wariantów silników i przekładni o 88 procent. Mniejsze koszty produkcji to więcej euro w kasie koncernu, dlatego Volkswagen swoim patentem podzielił się też ze Skodą.
Octavia III prawdopodobnie zadebiutuje wiosną 2013 roku w czasie salonu samochodowego w Genewie.