Nowe audi A3 szturmuje Polskę. Zobacz pierwsze zdjęcia z Gdańska
1 Najnowsze A3 niemal nie zmieniło rozmiarów zewnętrznych, jednak w stosunku do poprzednika ma znacznie powiększony rozstaw osi. Tym samym zmniejszono zwisy, co bezpośrednio wpłynęło na jakość prowadzenia auta, a także ułatwiło manewry parkingowe
Audi
2 Od debiutu A3 w Genewie 16 lat temu zmieniło się bardzo wiele...
Audi
3 Audi nie mogło pozostać obojętne na galopujące tempo rozwoju technologicznego, więc wyposażyło nowe A3 w dobrodziejstwa, które do tej pory oglądaliśmy przez szybę zaglądając do flagowego A8, czy zaprojektowanego w stylu coupe A7
Audi
4 Audi kładzie duży nacisk na osiągi i ekologie. Na te elementy bezpośredni wpływ ma masa własna pojazdu. Aby maksymalnie ją zredukować zastosowano aluminiowe elementy konstrukcji takie jak maska, błotniki i rama pomocnicza. Zmniejszono także pojemność zbiornika paliwa, ale bardziej oszczędne jednostki napędowe mają charakteryzować się zwiększonym zasięgiem
Audi
5 Dzięki obniżeniu masy kilku elementów osiągnięto lepsze rozłożenie masy. Nowe Audi prowadzi się bardziej neutralnie i lepiej reaguje na komendy wydawane przez kierowcę - lepiej hamuje, sprawniej skręca i bardziej dziarsko przyspiesza...
Audi
6 Wyposażenie najnowszego modelu niemieckiej marki jest tak bogate, że jego lista jest dłuższa niż polskie autostrady. Sam komputer pokładowy ma budowę modułową, co oznacza, że jego aktualizowanie będzie polegało na wymianie chipa. Standardowo A3 ma zainstalowany moduł elektroniczny Tegra II firmy Nvidia, który od niedawna jest montowany w smartfonach i tabletach
Audi
7 Dodatkiem, który przypadnie do gustu maniakom nowych technologii jest możliwość wyświetlenia na nawigacji zdjęć z Google Street View. Dzięki temu możemy zobaczyć jak wygląda budynek, do którego jedziemy, lub auto ułatwi nam znalezienie parkingu w pobliżu miejsca docelowego
Audi
8 Prawdziwą okazję jest możliwość dokupienia do auta systemu audio sygnowanego przez producenta rewelacyjnego nagłośnienia Bang and Olufsen za niecałe 2,5 tys. zł
Audi
9 Kolejnym udogodnieniem oferowanym przez Audi jest Phone Box, czyli skrzynka w podłokietniku. Jak działa?
Audi
10 "Magiczna skrytka" wzmocni zasięg telefonu komórkowego i połączy go bezprzewodowo z zestawem głośnomówiącym zainstalowanym w aucie. Dodatkowo Audi Phone Box jest wyposażony w złącze umożliwiające ładowanie baterii w naszej komórce
Audi
11 Najnowsze Audi A3 jest dostępne z czterema silnikami. Dwa z nich to turbodoładowane benzyniaki z rodziny TFSI: 1,4/122 KM osiągający maksymalny moment obrotowy 200 Nm, który ma zmniejszoną masę dzięki temu, że zastosowano w nim aluminiowy blok. Mocniejszy turbobenzyniak ma pojemność 1,8 litra i aż 180 KM. Dzięki temu, że połączono w nim bezpośredni i pośredni wtrysk paliwa i regulację zaworów wylotowych, od 1200 obr./min. do 5 tys. obr./min mamy do dyspozycji maksymalny moment obrotowy wynoszący 250 Nm. Blok mocniejszej jednostki odlano z szarego żeliwa
Audi
12 Turbodiesle TDI montowane w najnowszym A3 mają pojemność 1,6 i 2,0 litra. Ich moc to odpowiednio 105 i 150 KM
Audi
13 Silnik 1,4 TFSI jest dostępny tylko z sześciobiegową skrzynią manualną, a 1,8 TFSI jedynie z automatem S tronic. Turbodiesle natomiast mogą współpracować z obiema skrzyniami biegów. Napęd na cztery koła quattro może być realizowany jedynie za pomocą skrzyni S tronic połączonej z turbobenzyniakiem 1,8 TFSI
Audi
14 Osoby zainteresowane nowym A3 mają do wyboru: trzy wersje wyposażeniowe (Attraction, Ambition i Ambiente), 12 kolorów nadwozia, 15 konfiguracji kolorystycznych wnętrza i nieskończoną liczbę dodatków i pakietów promocyjnych
Audi
15 W standardzie otrzymujemy m.in.: system ESC, poduszki powietrzne kierowcy i pasażera z poduszką kolanową kierowcy, poduszki powietrzne boczne z kurtynami powietrznymi, elektromechaniczne wspomaganie kierownicy, reflektory halogenowe z diodami do jazdy dziennej, system ISOFIX, komputer pokładowy, tempomat, manualną klimatyzację, centralny zamek sterowany pilotem i system Start/Stop z systemem rekuperacji energii z hamowania
Audi
16 Najtańsze A3 z silnikiem 1,4 TFSI 122 KM z sześciobiegowym manualem kosztuje równe 90 tys. zł. Do najtańszego diesla 1,6 105 KM należy dopłacić 6 tys. złotych. Podstawowa wersja wyposażeniowa Attraction z silnikiem 1,8 TFSI kosztuje 113 800 zł...
Audi
17 ... aby doposażyć A3 w napęd quattro należy przygotować jeszcze 10 tys. zł. Trzeba jeszcze pamiętać, że Audi za transport i przygotowanie do wydania każdego auta żąda dodatkowych 670 złotych
Audi
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję